Srpski tehnički list
= 86 —
Г. Станојевић вели, да би ове инспекције биле што и цар без војске, пошто нема довољно нижег техничког особља које треба да ради, с тога треба се потрудити да се добије то особље а оскудица није у вишим чиновницима.
Г. Манојловић ставља на гласање, да ли да остану инспекције или да се укину.
Гласало је осамнајест и то: 12 против и 6 за инспекциге,
Управни одбор предлаже да се приме.
Г, Г. Драг. Мирковић, Ђ. ]. Миловановић Влад. Р. Вишек, Влад. Игњатовић, Игњат Бала и Мил. Јовановић за редовне чланове удружења и г. Дим. Младеновић за ванредног члана.
Скуп решава да се приме.
г. Манојловић, пита скуп да се изјасни треба ли да остану периодске повишице као што је предвиђено овим пројектом или не.
О овоме су говорили г. г. К. Савић, Милошевић, Јањушевић, Аврамовић и сви су били за то, ца периодске повишице треба да остану, само да се и године подинжењерске службе рачунају за периодске повишице а да почетна плата инжењера буде 3000 динара што је и скуп усвојио.
Г. Аврамовић говори како је за правног референта предвићено да после 12 година службе може имати 5000 дин. а ичжењер ту плату може добити тек после 15. год. и то само у том случају ако постане инспектор. ;
Г. Савић, тражи да се и инжењери изравнају са правним рефер. у чему га цео скуп потпомаже,
Г. Манојловић вели 2 би требало установити ниже техничко особље које није свршило факултет али има спреме да може вршити надзор над грађевинама.
Скуп је закључен и други заказан за 1 септембар.
На трећем састанку били су присутни: г.г. Н. Манојловић, М. Милошевић, М. Турудић, К. Савић, 8. Вишек, Ј. Аврамовић, М. Станковић, В. Поповић, Д. Андоновић, С. Теодосијевић, К. Пешика, М. Јањушевић, Б. Јелисијевић, М. Антоновић, А. Петровић, М. Каракашевић, Ј. Симеоновић, Ј. Станојевић и Милоје Јовановић.
г. Н. Манојловић предлаже да се чита закон члан по члан, те да се онда на сваки члан по на особ стављају примедбе.
г. Турудић чита чл. 1.
г. В. Поповић предлаже, да се у овом члану предвиди, да се за израду пројекта за све оне грађевине које имају своје засебне установе наплаћује извесна такса у корист државне касе,
г. Манојловић одговара г. Поповићу и вели, да се то не може унети у закоз јер нема разлога за то.
г. Милошевић предлаже да тач. 3. дође на место тач. 5. пошто је мање важна.
г. Маногловић, — сада се претреса само суштина појединих тачака а доцније ће им се одредити места. према. важности.
г. Антоновић, говори како се често закони не тумаче како су написани већ погрешно, наводи за пример
грађевински закон за варош Београд и моли да се тачка 3, прецизује јер је и сувише неодређена.
г. Милошевић, вели да је ово општа одредба.
г. Антоновић говори да закон мора бити потпуно јасан да би се могао правилно примењивати и извршивати, и понова тражи да се ова тачка прецизује са чим се и скуп слаже.
Тачка 4. примљена је без дебате.
Код тач. 5. г. Поповић предпаже да се уврсте и бање.
г. Антоновић предлаже да се тач. 5. допуни и дода: „и одобравање планова за регулацију грапова и грабења приватних зграда.“
Око овога је се отворила жива дебата, у којој су учествовали готово сви присутни чланови и решено је да се тач. 5. дода „одобравање регулационих и нивелационих планова за вароши и варошице и вођење надзора над из ршењем одобрених регулација и да се унесе један члан 6. који да гласи;
„Вођење надзора при пројектовању и извршењу приватних зграда према нарочитим законима о томе“,
г Турудић чита чл. 2. и пита да ли је потребно да Грађевински Савет остане и даље или не.
г. Леко предлаже, да се опште одељење замени Грађ. Саветом а начелници осталих одељења инспекторима. г, Савић, објашњава да је Грађ. Савет само саветодавно тело и да би за администрацију, као што то г. Леко предлаже, био и сувише гломазан; мишљења је да се и са оваквим уређењем какво је сада у Мин. Грађевина може врло ддбро радити.
а. Турудић вели да овај члан стоји у вези са чл. 8. и предлаже, да се круг рада Граб. Савета прошири и на остале усатнове у противном треба га укинути.
г. Мано/ловић пита скуп имали шта да примети на организацију Министарства каква је законом предвиђена. |
Г. Милошевић говорио општем одељењу и вели да би га требало реорганизовати у толико, да се оно претвори у Дирекцију грађевина и путова са директором на челу, остала одељења да остану као што су.
Г. Савић констатује да се овим претварањем општег одељења у Дирекцију, са Директором на челу исте, неби ништа постигло, јер је то место истакнуто и са мењањем Министара мењао би се и Дирехтор а није противан да се општем одељењу промени назив.
После краће дебате г. Манојловић ставља овај члан на гласање.
За претварање општег одељења у Дирекцију са Дироктором на челу гласало је свега 9 противу 5.
Г. Мано/ловић саопштава. да је г. Леко поднео један пројекат закона о уређењу Мин. Грађевина.
Г. Леко говори о свом пројекту и предлаже да Директор буде и председник Граћ. Савета а да сеопште одељење зове одељење Грађ. Савета.
Г. Милошевић говорио Граб. Савету и вели да он треба да даје своје мишљење по предметима Мин.