Srpski tehnički list

Пе

одбио овај псзив изнећемо у нашем листу првом згодном приликом.

Уважена оставка. Г. Јовану П. Зрнићу инжењеру друге класе Дирекције Срп, Држ. Железница и г. ЂорЂу О. јевтовићу инжењеру треће класе Министарства Грађевина, на служби при грађевинском одељку начелства окр. ужичког, уважена је оставка коју су поднели на државну службу.

Нови окружни путови. Указом Његовог Величанства Краља од 30. децембра 1906. год. оглашени су за окружне :

Срески пут од Ивањице преко Велике Ливаде низ реке Брадуљицу и Студеницу до манастира Студенице ; и срески пут који се одваја од окружног пута Ивањица — манастир Студеница — Ушће, код састава река Брадуљице и Студенице и иде уз реке Студеницу и Изубру, на Рудно и Градац па низ реку Брвеницу до састава са државним путем Краљево — Рашка код брвеничког моста.

Грађење судских зграда у Лесковцу уступљено је Кости Крајинчанину и сину Ставри предузимачу из Власотинаца за 123:499. — ниже од предрачунске суме за 10:649,52 дин. што даје попуст 81447/,.

Пројекат је израдио г, Св. Јовановић инжењер.

Нови камени мостови. Ло пројектима инжењера г. От. Бурмазовића саградиће се у току ове године два нова камена моста по 20 теђ. распона преко Бањске реке код Метовнице на путу Зајечар -—— Брестовачка Бања

Предрачунска је сума за горњи мост 25442,19 динара, а за доњи 40 560,11 динара,

Лицитација ће бити у Зајечару што ће се накнадно објавити,

Разбијање стена, На путу Зајечар — Врестовачка Бања извршиће се разбијање стена и израда пута за суму од 20000 — динара · колико је одобрено окружним буџетом. Посао ће се уступити предузимачу јав-

ном лицитацијом по јединичним ценама, а лицитација ће се накнадно објавити.

Укупна предрачунска сума за овај рад износи 58600 —- динара, те ће се посао продужити и у 1908 години и на исти начин. ~

|. Пријаве за нове зграде. 1, Живојин Стојковић кројач у Позоришној улици бр. 2. Стеван Степановић пензионар у Катанићевој ул. 18—20, | | 3. Д-р. Богосав Завађил у Св. Савској ул. 7.

||,Прајаве за преправке зграда. 1, Никола Хаџи-Тома на углу Позоришне и јЈуговића ул.

2., Тодор А. Васојевић чин, Нар. Банке у Краља Александра ул. бр. 12.

Оправка једног ледолома и грађење једног јарма на мосту преко Мораве код Камиџоре извршиће се овог пролећа, по пројекту окр. инжењера г. Ј. Видановића.

Предрачунска је сума 1822,8, дин. а исплатиће се из мостаринског фонда.

Разбијање стена на среском путу Краљево—Каона— Ивањица од Кит. 80.066 до Кт, 36408 извршиће се по про. јекту г. Мил. Јовановића инжењера Мин. Грађевина.

Прадрачунска је сума 1168,98. дин.

Грађење 17 пропуста на путу Мајдан Пек —Благојев Камен уступљено је Ристи Ивановићу предузимачу из Неготина, за 6490. дин. ниже за 828,78 дин. од предрачунске суме што чини попуст ЈЕ

Нов пропуст. По пројекту инжењера г. Л. Зисића саградиће се нов пропуст од 2 тл. распона преко Ивовите Баре на држ. путу Обреновац— Шабац. Предрачунска је сума 3817,о4 динара, а конструкција је: стубови зидани, а носачи гвоздени са разапетим сводовима између њих.

Дан лицитације објавиће се накнадно.

5 2 АЕ ЕЦ БОБ

Балон „Рабле“. Балон „Рафтје“ (отаџбина), који припада француском министарству војеном, учинио је један одсудан излет, којим се доказало, да се њимеу ваздуху исто тако може руковати као бродом у води. Збиља, исти је прешао свих дана 50 километара за време ед 1 часа и 12 минута и вршио је у ваздуху разне еволуције, којима је доказао способност и поузданост својега кретања, па чак иу правцу против ветра.

Говори ве, да је један немачки потпуковник, за којега се сумња да је био изасланик немачке владе, нудио 1,:00.000 франака проналазачу, ако му покаже конструкцију овога најновијег балона.

По себи се разуме да је понуда одсудно одбивена.

Аутомобилни возови, У Француској има данас 36.000 општина са 40 милијуна житеља, којима стоје у служби

бољих путова што се може замислити, па све то није доста да савлада саобраћај, који бива сваким даном све већи и већи. То даје повода, да се у Француској заведу у већим размерама возови система Ренар (исти систем који је пролетос понуђен округу пожаревачком), сматрајући их, да су веома погодни због веома добро смишљеног распореда, у томе, што могу без икаквих тешкоћа пролазити у оштрим кривинама, тако да свака кола једног и истог воза, пролазе трагом који је обележио аутомобил на челу воза. Кола имају по 6 точкова чиме је терет по осовини смањен, што је не мало преимућство. Возови су у стању да путују брзином од 25 километара за сат.

За наше прилике, и пошто се саграде 600 километара секундарних железница, аутомобилни возови

46.162 килом. железнице и 700.000 километара нај-' увек ће добро доћи, те да одржавају саобраћај. и са