Srpski tehnički list

— 139 —

саопштавају листу, да пишу и обавештавају обично немају времена 3а то и ако извесне догађаје знају, али је жали Боже, много чешћи случај, да не обраћају пажњу и не маре много за шо. Напомињемо само то, да од кад лист излази сваке недеље, ми нисмо још ни један једини пут добили извештај од железничких инжењере о кретању и раду желегничких секција и распореду и кретању особља у истима. То се обично налази у дневним листовима,

Вести из Министарства Грађевина о појединим радовима саопштавају листу из чисте пажње и љубави према листу два административна чиновника, који и не познају г. Видановића, те свакојако нису ни имали разлога да прећуте, да је г. Видановић израдио предрачуне за калдрмисање вар. Рашке, то је сасвим случајна омашка, Случајно је заборављено било у брзини, било каквим прекидом ради другога посла.

Што се тиче пројеката за 16 пропуста на путу Краљево— “Трстеник ми смо се обавестили у колико

смо то сада могли, и по томе обавештењу, вест у листу погрешна је, али ни г. Видановић није у праву, јер ствар стоји овако:

Пројекат г. Видановиса враћер је, да грађански одељак изради предрачуи по типу, који је израђен у самоме Министарству. Према томе излази ситуације Видановић, типски пројекат иарађен је у Министарству. а предрачун саставио је г. М. 3. Протић. Па је ли крив сада онај, који је вест саопштио, што [је узео име г. Протића кад завршно и јели криво што Уредништво» Или тачније, да ли је према овомс Уредништво могло верификовати вест и имати каквих иамера или нерасположења >

је снимио и израдио г.

Остављамо читаоцима, да они сами о томе пре-

БЕЛЕШНЕ.

Нов мовт прено Знатнога Рога у Цариграду. Одавна се већ говори о потреби да се између Стамбула и Галате подигне један нов и, по могућству. сталан мост, који би одгозарао свима данашњим и будућим потребама ванредно живог саобраћаја, који влада између Отамбула и Галате. | |

Испитивањем месних прилика и савесном сондажом нађено је да би подизање сталног моста стало веома скупо, јер, поргд дубине воде од 40 метара наилази се ка рђаво земљиште, тако да се од првашне намере морало одустати.

Место сталног моста саградиће се нов мост на понтонима. Мост ће имати корисне ширине 20 метара а у дужину од прилике 470 метара. Стаза, на обалама, лежи око 2,00 метара изнад ниво-а воде, па се онда пење с обе стране ка средини, тако да испод моста остаје чиста висина за пролаз од 5,30 метара, на дужину од два пута по 12 метера, како би се на томе простору могао вршити саобраћај малим бродовима. У извесно доба, с вечера и ноћи, да би се могао вршити саобраћај великии парабродима, средњи део моста, из два дела укупно од 54 метара дужине, уклања се. Дотични понтони снабдевени су одговарајућим моторима те се посао лако врши.

Фреквенција на Политехникама у Немачкој. За време првог семестра 1906/1907 године. било је уписано

слушалаца и то у Берлину. Хановеру.

1653 686

Ахену. Данцигу.

Из Пруске 469 368

суде. 16. април 1907. Београд. Уредништво Из осталих немачких земаља 342 173 47 64

„ Белгије 2 — 6 „ Бугарске 8 1 1 “ Данске 1 — — = „ Француске 2 1 — – „ Грчке 2 1 – == „ Велике Британије 9 — 2 1 „ Италије б 2 1 – а Луксенбурга 172 5 23 „ Холандије 2 8 26 „ Норвешке 20 1 | 1 „ А Угарске 106 3 3 6 „ Португалске 4 1 = · „ Румуније 45 2 — „ Русије 76 19 22 24 „ Шведске 5 — — „ Швајцарске о — 2 „ Србије б 1 1 – „ Шпаније 3 — -— = „ Турске 5. — = „ Америке 12 7 — = „ Азије 11 — – „ Финланда 0 1 == Ел Свега 28:19: 928 604 470

што чини свега 4377 политехничара разних струка а то је за 360 мање него зимског семестра 1905/19096 године. — | Н. М.