Srpski tehnički list
А БА
Шта би само округ добио тиме, што би се ослободио од кулучења на једном важном делу својих друмо-а, што би добио пример како треба рационално одржавати друм, па да саобраћај друмом, да дакле и сам друм, донесе оне користи које треба да донесе
И најзад, транспорт Ренардовим возовима учинио би да рентабилитет железничке мреже буде пре остварен и несразмерно већи но без њих,
Ј. С.
Избор места за пристаниште у Дубравици.
Како изгледа грађење пруге Дубравица - Пожаревац — Петровац учиниће да се што пре реши и питање о пристаништу у Дубравици. Као што сам сазнао Министар Грађевана већ је одредио од своје стране г, г. Н. Стаменковића проф, Универзитета, М. Мипашиновића управника управе за грађење нових железница и Св. Поповића инспектора а једновремено су умољени министри финансија и привреде да од своје стране одреде чланове за комисију, која ће дефинитивно изабрати место за пристаниште у Дубравици и израдити програм, на основу кога ће се приступити изради пројекта. |
Сасвим је добро учињено што ће се питање о месту за пристаниште решити пре грађења пруге Пожаревац — Дубравица, те ће се и део железничке пруге од села Дубравице до пристаништа на Дунаву моћи саградити као стална пруга издигнута изнад највеће воде.
Говорећи у прошлом броју Листа о грађењу пожаревачких окружних железница, ја сам рекао, да при
избору места за. пристаниште могу у питање доћи само два места: Станков Кош и Орашје — ушће Мораве у Дунав. ја намерно нисам хтео споменути место на коме
· Су до сада за време средње воде могли пристајати бро-
дови и где се налази привремено царинарница и агенције бродарских друштава из разлога што то место има у себи сједињене недостатке пристаништа на Орашју и код Отанковог Коша а ниједну од њихових добрих страна. Из тога разлога ја мислим да ово место и не може ући у какву озбиљнију комбинацију при избору
места за пристаниште,
Најзад да напоменем још да би комисији требало свакојако ставити на расположење и једну копију трасе пројектоване, и по сазнању већ од стране Желознсчке Дирекције одобрене пруге Пожаревац — Дубравица, како би се питање о избору места решило што правилније,
Аб,
Ренонструнција наше главне пруге од Београда до Младеновца.
Саобраћај на главној прузи од Београда до Мла-
деновца толико је порастао, да се у извесно време го-.
дине трудно савлађује локомотивама каквим данас располаже дирекција.
Да би обезбедила брз и правилан сеобраћај дирекција је решила да повећа теретне возове, ради чега морају се набавити нове локомотиве. Тога ради предвиђене су биле. за поручбину локомотиве са 5 осовине и 65 тона тежине. Ну прорачуном нађено је да сви гвоздени мостови на том делу пруге нису у стању да издрже оптерећење са тако тешким локомотивама али је ипак решено да се таке локомотиве набаве, јер су веома потребне, а да се у исто време конструкције мостова од Београда до Младеновца замене новим прорачунатим за ново оптерећење.
На конкурс за израду тих мостова јавиле су се две стране фирме од којих је фирма Вагнер и Беча понудила повољније цене те ће изгледа њој бити и уступљена израда нових конструкција. Укупна тежина свих конструкција је 610 тона а јединачна цена по
тони са скелама и демонтирањем постојећих мостова. је 598 дин. те ће целокупан посао коштати 366.000 дин. За раљски виадукт Вагнер је предложио две варијанте: једну са обичним и другу са Герберовим носачима. Друга је лакша около 70 тона но јединачна цена је већа тако, да разлика у коштању износи само 6000 дин. у корист Герберове конструкције. Му пошто монтирање Герберових носача захтева већи прекид у саобраћају и неку измену у положају лежишних квадера то је дирекција решила да и на овоме месту задржи конструкцију са одвојеним простим носачима,
Поред замене мостовских конструкција новим јачим мораће се појачати још и горњи строј самога пута (Ово појачање моћи ће се постићи уметањем нових прагова који ће постојећи размак прагова смањити на
"толику меру, да ће на тој. дужини садање шине моћи
поуздано носити терет од 13 тони. Могуће је да ће требати још и појачање саставака подвезицама 06-
лика К.