Srpski tehnički list
— 209 —
рачвања код Клачевице па до саставка њиховог између Кривога Вира и Букова.
Г. Милашиновић начелник издаће потребне наредбе, да се овај посао што пре сврши. Г.Г. Божићу, ]. Стефановићу и К. Јовановићу саопштен« је ова моја наредба а г. Милашиновић саопштиће им време поласка.
з/ХИ-905, г.
Београд Министар Грађевина
Влад. Тодоровић. с. р. П
Извештај комисије о трасама; Клачевица — Столице — мост на Суваји — и Клачевица — Обрадова Столица — мост на Суваји испод Кривог Вира, гласи;
По наредби Господина Министра Грађевина Дир. бр. 24165. од 5. овог месеца, комисија је извршила најпре преглед терена, на коме је г. Јирачек привремени инспектор, положио трасу преко Обрадове столице а по томе је прегледала делове обележене трасе Столице — Стража — лева страна Калафата —- и Вешало — Клачевица до рачвања.
Потписати су нашли следеће:
|
Траса пресо „Обрадове Столице“ одваја се од км. 19 обележене трасе на десно са минималним радијусом од 100. тт' и повраћа се да десну страну Виљевца према Клачевици и излази на В. Пољану; у“ спон теренски на првих 960 ш. износи око 20 У, а на следећи 960 успон је теренски 24 О о штоса олпорима због оштрих кривина од [00 „и-радијуса чини на првом делу 25 Јо а на другом делу 208 о
Иза В. Пољане замишљена је станица „Клачеви_ ца“ дужине 260м. у успону 2,5 ву са водоста ницом.
На овом делу ове трасе терен је стеновит—кречњак — и добар за спровођење трасе повољан; радови су незнатни изузев само одвајање, где је усек и пробијање стеновитог окомка над Клачевицом.
Од станице „Качевица“ траса прелазећи у слив Крћеве реке развија се у успону од во ране Пошто. и даље у успону од 20%/%, тезр. 25, на дужини 1800 повољном и добром терену до Скоричке са тунелом дужине
м. по врло косе, коју траса пробија на коти 430 п.
Ово је први знатнији рад на овој траси“
___ Излазећи из овог тунела траса је положена у теренском успону 20%/ о, (са отпорима 259) на дужи ни: од 450 м. а даље на дужини 4410 м. у теренском успону 259, Што са отпорима чини пуних ЗО ен а даље на 560 м. у теренском успону 21,50 Ре (савотно. рима 26,50/%о) до другог т,нела испод Обрадове столице,
Излазећи из првог тунела кроз Скоричку косу, траса већ нашлази на јаче испресецан стеновит терен — опет кречњак — са сширијим косинама где су радови знатнији : дубоки усеци у стени и високи насипи
260 м .
а траса је састављена из све самих кривина минималног радијуса 100 м. са кратким и минималним међуправама, што је на плановима уцртано писаљком. Комисија је могла да прати трасу до пред ,Летњак“ скоро потпуно, а одавде је до другог тунела под Обрадовм столицом, због врло сломног терена и рђавзг времена само парцијелно. Ради прелаза вододелнице предвиђен је тунел, од са 1500 м, дужине, кроз Обрадову Столицу и на коти са 560 м. су са разгледањем утврдили, да је тунелом од улазног до близу излаз-
Мораве и Тимока
Потписати терен над овим ног портала, кречна стена са многим вртачама, и сушто се у В. Оуваји одмах појављује
оне исте формације
дећи по томе,
црвени пешчар, као и у Честобродици, то је можда овај кречњак на подлози црве-
ног пешчара. Кречна стена није компактан масив.
Излазећи из тунела овог, траса се развија даље на левој страни В. Суваје у теренском паду 2590 (са отпорима у кривинама ЗО%/оо) на 3280 м. до ушћа
М. Суваје, прелазећис поредне потоке и јаруге у висинама око 12 м. над долином, а саму М, Оувају прелази објектом — вијадуктом око 18. м. висине по
казивању г. јЈирачека,
У В. Суваји терен који просеца траса формације је глиновитог црваног пешчара каоиу честобродици, а на два три места констатовано је попустљиво земљиште услед клизања.
Од ушћа М. Суваје на даље положени полигон ове трасе иде левом страном Суваје у теренском паду 22 "|, (68 са отпорима 27") на дужини 1430 ом. до ушћа Клењарског потока, докле је по г: Јираче-
| ковом полигону извршено и тахиметрисање.
Све податке у цифрама, наведене до сада, саопштио је комисији г. Јирачек из његових бележака.
Одавде даље низ Сувају ова траса имала би остати све на левој страни Суваје а у висини 12 до 15 м. изнад дна долине, док не дође до близу Лози це, За овај део трасе постоје снимања и ситуациони планови из године 1895 и 1896.
Терен је у Оуваји стенови: кречњак — обрастао проређеном шумицом са наизменично стрмнијим и блажијим косинама, сштрим превојима и окукама.
На овом делу трасе до близу Лозице радови би били све вештачки радови у стени местимично са потпорним зидовима.
Кад се изађе у равницу пред Лозичком црквом терен је раван и врло повољан за трасу све до утока Суваје у Тамок, где би се ова траса могла спојити са већ обележен .м трасом.
|
На деловима обележене трасе: Столице — Стража — мост на Суваји и Вешало — Клачевица, потписати су нашли ово што иде: