Srpski tehnički list
— 206 —
На целој дужини имаде мало стеновитих партија, те неће бити више од 2000 – 2500т" радова у чврстој стени и трошној стени.
На овој прузи нема ниједног тунела.
Према овоме на овој прузи неће бити скоро никаквих вештачких радова око израде тунела, осигуравања нагиба насипа и усе«а. Неће бити никаквих нарочитих конструкција за дренаже, осигуравања од клизања високих страна идр.
Једино осигурања насипа од р. Пештана и Колубаре овде долазе у рачун, алии ова осигурања нису свуда неопходна, нити ће бити многобројна.
У великим усецима и великим насипима од водомеђе па до рудовачког и барошевачког поља биће омањих обурвавања, која се ипак могу спречити обичним“ сувим зидовима.
Ова је пруга од велике важности са трговинског и привредног гледишта. Пролазећи долином Колубаре, пролази уједно и кроз најбогатије пределе наше отаџбине и везује целу Тамнаву и Колубару са светским пијацама.
Од производа, који ће се овом железницом транспортовати, најјаче ће бити заступљене суве шљиве и пекмез, Како је околина богата и шумом, то ће и дрва бити један од важних артикала за трговину, само ако се шуме буду паметно и рационално експлоатисале. Ако ли сепак шуме, по нашем обичају, буду немилостиво сатирале, овај ће трговачки артикал и овде, као иу целој нашој домовини, бити кратког века.
Поред напред наведених производа ова ће пруга служити за транспорт цереалија којима је околина кроз коју пруга пролази, такође богата. Поред пруге има и неколико мајдана трахитских и гранитских, из којих се вади одличан камен, па и сада се израђени камен од мајдана до Аранђеловца транспортује колима. Одавде се вуче железницом у Београд за разне грађевинске потребе. Разуме се да ће се индрустрија камена.
патенцирати, када се буде могао транспортовати железницом још од мајдана.
Пошто је долина Колубаре—ваљевске и београдске—богата кукурузом и травом, то се у велико ране свиње и говеда, која ће се такође преносити овом пругом, ако се, разуме се, буде нашла повољна пијаца и за ове продукте.
Овом ће пругом бити у почетку упућивани производи и из Ваљева и околине, нарочито они продукти, који би се имали транспортовати преко зиме, када буде обустављена пловидба на Сави услед леда и док се направи део пруге од Обреновца до Београда.
Пруга се везује са пругом Ваљево Обреновац код Лајковца, а са главном пругом Београд—Ниш код Младеновца, где се врши и претоваривање.
На прузи Младеновац — Аранђеловац Лајковац леже и три варошице: Младеновац (почетна станица) Аранђеловац и Лазаревац.
Као што је већ и познато на овој прузи леже и две бање: селтерски извори у Младеновцу и буковичка кисела вода у Аранђеловцу са модерн) уређеним парком и свима удобностима за живот у бањи.
На овој прузи имаде четири постаје: Доросава на км. 41+720. Рудовци на км. 49+900. Барошевац на км. 24+144 и Лазаревац на км. 66+400.
Почетна станица Аранђеловац лежи на км. 32+000 а завршна сганица Лајковац на км. 74+360
Поред ових постаја, воз ће стајати на отвореној прузи на км, 60+100 у Зеокама, ради примања путника, јер су постаје Барошевац и Лазаревац доста удаљене, а терен је доста незгодан, те нису непосредно везане путем.
Ц
Обележавање.
Обележавање пруге на терену отпочето је 1996. године и рађено је до половине децембра исте године. За обележавање је била образована нарочита секција са шефом на челу Г. 5. ЈБочићем инспектором. Из извесних разлога секција за обележавиње позвата је у Дирекцију и обележавање је прекинуто децембра месеца 1906. год.
Ова је секција извршила обележавање до км 43, одакле се у главном и наставило обележавање у 1907. години. Само се и парцелисање морало радити поново од почетка. Од пројеката и планова било је нешто израђено, али се није могло ништа употребити.
У 1907. години, када су образоване секције за обележавање пруге; Крушевац Чачак — Ужице и за обележавање пруге: Неготин — Зајечар и др. пруга — образозана је понова секција и за обележавање пру-