Srpski tehnički list

— 308 —

бу с' тим, да округ њим саобраћа и даље га одржава а предузимач само још неке доправке да изврши.

Полагање колосека по прадрачуну треба да стане око 84000. Вероватно ће нешто стати више услед рђавог времена за време рада, што повећава цене рада.

Сада је пак извршена потпуна организација за одржавање колосека постављањем довољног броја надзорника на прузи тако да се саобраћај од Шапца до Лознице може беспрекидно и сигурно одржавати.

У. Сигнали.

По закону о концесији округ је дужан подићи дуж пруге телефон или телеграф.

Због простије манипулације па и јефтинијег особља за руковање телефоном одбор је према одобрењу Министра Грађевина подигао телефон дуж пруге.

Стубове телефонске одбор је набавио лицитацијом по цени од 5:75 дин. а телефонски материјал са стране набављен је од фирми а по ценама од којих је фирми и по којим ценама набављала и Дирекција Држав. железница исти материјал.

Подизање телефона извршено је у режији.

Целокупно коштање телефона стало је око 30 000 дин. а предвиђено је било 35000 дин.

МЕ Намештај.

Столарски намештај по станицама одбор је набавио лицитацијом у вредности око 4000 дин. Ту долазе столови, столице, ормани, клупе и др. а остали намештај, који се не може овде израђивати као; касе, ваге, билетарнице, компостере и т.д. одбор је набавио путем понуда од оних фирми од којих је такве ствари наручивала Дирекција Срп. Држ. Железница.

Све ове ствари као и две колске ваге, које је одбор поручио из Немачке, ускоро ће бити потпуно инсталисане на потребним местима по станицама.

УП Набавка возних среставг.

Због оскудице у особљу а и веће гаранције за набавку материјала са стране одбор се обратио молбом г. Министру Грађевина, да Дирекција Срп. Држ. железница уз своје набавке изврши набавке и за округ. Тако су наручене прве потребне партије локомотива и вагона.

Стање возног материјала сада је:

а) Локомотиве; одбор располаже са три тендер локомотиве, које за сада могу подмиривати потребу вуче према садашњим приликама; јесењашни рад показаће; да ли ће нам требати већи. број локомотива и Дирекција ће према томе учинити потребан предлог за евентуалну набавку нових локомотива.

6) Вагона сада има; 1 Вагон [и Ш класа,

4 Вагона Ш класе 1 Фургон, | 15 Затворених теретних вагона,

14 Вагона за угаљ,

4 Вагона плитка,

2 Вагона за свиње,

Овај број путничких вагона једва је довољан и за једну композицију путничког мешовитог воза; чим се уведу два воза, морају се узимати Н вагони да се у њима вози публика.

Затворених теретних вагона такође има мало, мало их је и данас, док није ни почела сезона извоза жита и воћа.

Исто тако недовољан је и број плитких вагона, као и за свиње а нарочитих вагона за превоз грађе и немамо.

Дирекција је у своје време известила одбор, да је број вагона недовољан и одбор је 2. априла п. год. Мо 264 решио да Дирекција може набавити до 65 вагона,

Према досадашњој тражњи појединих серија вагона Дирекција је мишљења да треба још набавити: >

Фургона путничка вагона П класе у о УЦИ 30 затворених „ теретних 16 плитких ј | 2 вагона за пренос грађе 2 4 8 5 свиња ва

Свега 59 вагона.

Дирекција је предузела кораке, да по могућ ству још ове сезоне набави бар најнужнији број позајмицом или откупом већ употребљених а очуваних вагона. За овај циљ Дирекција ће одредити једног свог вишег или више својих органа да отпутују у иностранство ради тражења и евентуалног откупа или позајмице.

Пошто је овај посао хитан, то се не може чекати састанак скупштине, потребно је да ужи одбор има право на предлог Дирекције закључити уговор и куповину односно позајмицу. Набавка вагона може се извршити или: плаћањем целе цене или једног дела, а остатак отплаћивати, или да се цела сума отплаћује у ратама.

УШ Радионица и ложионица.

а) Радионица; за сада одбор располаже једном малом зградом у коју могу да стану свега две локомотиве, иначе је недовољна и за саму ложионицу а у толико мање за радионицу за оправку вагона и кола, због тога одбор је тражио да се зграда прошири тако, да нешто повећани садањи део остане за радионицу, а нови део да служи за ложионицу, Одбор је обавезан и самим законом о концесији, да подигне радионицу за оправку вагона и

сл

о