Starmali

„СТАРМАЛИ" БРОЈ 9. ЗА 1883.

71

литве II држи пост, дотле се онде аранжирају „маскнбалови," на којима се појављују мајмуни, камиле, елефанти и т. д. Кажу да је врло весело тамо. Особито се допао један келнер, који се маскирао као дневничар (макар што је маскнбад ноћу био). За једног играча веле, дајепри бирању играчица, с којима ће играти, особито добар нос имао, да ли ће имати тако добар нос и при избору посланика за хрватски сабор? Ако не, онда ће после избора нос добити. Но музика се није ово:'а пута особито одликовала, јер док је сада била више мајмунска није се допала тако као мало пре тога, кад је била мачија. У Београду чујемо, да је г. Стојан дао избрисати из позоришног репертоара Трифковићевог „ Д оситија Обрадовића,"јер вели Доситијеви назори о калуђерима застаради су и не одговарају (Стојановом) духу времена. Место тога ваљда ће се давати „Рабагас;" ово судим но томе, што сам видео на лађи силне стакларе (,,клозере ( '), где се селе у Београд. Ваљда ће имаги шта да оправљају. Аб.

Вад-раци, (Види „РезИ ЋарГб" од 10 априла 1848. пардон, 1883. год.) Дакле „уас1 гасг" то је ине За народност нашу свету?! Ох како ми вршак дркће На мог пера бајонегу!

Кад Чивучад она јадна Што распеше самог Христа, Блато баца на сој један Што се као сунце блиста! Аб.

Бубнуотека, I. У 20. броју „Турског Марода" Осечки парох и адм. Лазар Поповић бранећи свој последњи тајни ферман, позива се на наредбу пок. патријара Рајачића, који препоручује да се великим грешницима нопрети и ускраћењем опела и сахране у гробљу и т. д. па онда од слова до слова вели даље поп Лаза овако: „И она се наредба заиста строго и обдржавала и ја (поп Лаза) као капелан карловачки нисам смео једног верног саранити ни опојати, због тог што се исти није никада причешћивао док нису сродници му измолили с тешком муком милост и дозволу св. паттријарха, итотекпоштосе грешник (после смрти!!) исповедио па тако наложенумуод духовника епитимију (зар је исповест епитимија!!) издржао и к причашченију припуштен био." (Овако се булазни кад човек ради своје користи

хоће нешто да одбрани, што се не да одбранити, па ма три дана стојао на глави и ногама се по ваздуху копрцао). II. У 11. броју „Фрушке Горе" између осталог умног бућкуриша, стоји и ово; „Тек време иде да се други рат отвори, и тај ће се звати НитапНаЛ. — —" („Фрушка Гора" мора бити да има врло хинеска појма о хуманитету, кад држи да је хуманитет нешто налик на рат).

0н и она. „Само један прамен косе! Заручеицу моли он. Она. „Па кад ти је тако мила, Ево узми — цео шињон.

Верна љубав. „Верна љубав", то ј' девиза Лепе Јуце у Врднику, Љубави је она верна Само није веренику.

Нема празнине у нарави. Максим тврди да празнине Нигде нема у нарави; Осим, вели, у мом џепу (И у твојој глави).

Заједљива Лена »Заједљива ј'" — тако веле људи 0 госпођи Лени. Јест' истина да зубе не штеди, Јербо нису њени.

да

Добар одговор. Једаред Наполеон (онај „Велики") имао је милост се нашали са својим дсктором, па ће га запи-

тати: „Ала, драги докторе, кажите ми искрено, колико сте већ људи вашега века отправили на онај свет". Доктор се замисли баш као да рачуна, па онда рече; „Од прилике, Сире за једно 500,000 мање него ви. (Више га никад није то питао).

1ош се могу добити сви бројеви ,Старкалог в од почетка до данас.