Student
После утакмице у Милану
ДА ЛИ СМО ЗАДOВOЉНИ РЕЗУЛТАТОМ?
Са Сгрепњом сс очечивао исход утакмице са Италијом. Мали број љубнтеља футбала је веровао у победу Југоставије, већина је очекивала катастрофу. "Стзнковнћ је неРајков неиокусан, Ђајић ниЈе у форми...“ говорнло сс, повода за песимизам било је исувише. А после одигране утакмице, после преноса и читања извештаја из Милана: „требало је да победимо, би.ти смо бољи“, говорн.тн су и онн „апсолутни песимисти," уверени у побаду ”Азура“. Према нгри нашег тима могли смо да победимо алн, болно питање, навала, и овога пута је подбацнла. Технички одлнчнн, али неефикасни, баш као и пре 26 годнна. Центарфор и крила остали су и даље отворено и најболније питање. Беара је оправдао назив Лондонаца, по ново прославно као "Ве.тнки Владимир“, а Капело је читавих 90 ми«ута бно немоћан против одличног Хорпата. Четвртн сусрет са Азурима, на њи ховом тершу ннсмо изгубили а то претставља успех.
Футбалско првенство Универзитета
САМО ЕКИПА „СТУДЕНТА“ БЕЗ ПОРАЗА
Шесто футбалско првенство Уннверзитета и велнких школа налази се у пуном јеку. Већ сада се може говорити о кандидатнма за прво место, о изгледима на пласман осталих екипа. Од 13 екипа-учесница једино је екппа Пољопривредног и Шумарског факултета „Студент" досада непоражена. После шестог, непотпуног кола, као и две заостале утакмице из П и Ш кола, стаље на табели је следеће: „Студент“ 6 6 0 0 27: 1 12 ВСШ 5 4 0 1 22: 9 8 Економски 54 0 1 21:11 8 ВПШ 5 3 1 1 22:14 7 НДВШ 5 3 0 2 10: 9 6 „Техничар 11“ 5 2 12 11:10 5 Ветеринарски 6 2 13 10:11 5 Школа МУП-а 4 112 7:10 3 Филозофски 5 113 7:14 3 „Медицннар" II 2 1 0 1 2: 3 2 Пр. математички 6 0 2 4 9:18 2 Поз. академија 4 1 0 3 5:27 2 Правни 6 0 1 5 7:23 1 (Бројеви значе: одиграно, победе, нерешно, порази, голднференција и бодови).
32 УТАКМИЦЕ И 160 ГОЛОВА
Шесто коло првенства одиграно Је прошле недеље. Укупно је досада однграно 32 утакмице, док ће се 4 заостала сусрета одржати у најскорије време („Медицинар“ П Позоришта академија, Школа МУП-а „Медицинар" 11, „Медицинар II „Техничар" П и Позоришна академијамија —Школа МУП-а). На овим утакмицама постигнуто је укупно Iбo голова, што значи да је на једној утакмиии просечно пало 5 голова. Највећу победу забележио је „Студент“ у игри са Позоришном академијом 13:0. Од 32 сусрета само 4 су завршена нерешено. Очекиваља, да ће прошлогодивлни кандидати за прво место и ове године бити међу ннсу се остварила. „Медицинар“ П, који је досада одиграо само две утакмнце, према приказаним играма, не даје много наде да ће бнти међу водећима. Екипа МУП-а, другопласирана са прошлогодишњег првенства, у 4 сусрета сакупала је само 3 бода. Већ у првим наступима екипа је имала два пораза ВСШ 1:4 и ВПШ 2:3. Један од прошлогодишњих кандидата за првака екипа Екоиомског факултета добро је почела. У четнри сусрета (Поз. академија
7:0, Правни 5:2, „Техничар* Ц 3:0 и НДВШ 3;0) еакупила је 8 бодова Петн сусрет висок пораз 9:3! Екипа ВСШ заслужено је савладала техннчки уиграну екнпу економнста. Изгубмвши два драгоцена бода, економисти су дозволили да им агрономи побегну за два бода, а да нм се екнпе ВСШ и ВПШ прнближе. Сусрет измефу њих и „Студента“, старих ривала и најозбиљнијнх кандндата за првака, већ сада је у центру пажње љубитеља футбалана факултетима, јер ће, можда, ова утакмнца изједначити број бодова, под претпоставком да екипе у наредним еусретима побсде своје противнике. ДОБАР СТАРТ ВСШ И ВПШ
Као и сва досадашња такмнчења и ово првенство је донело нсколикО изненађења. То се пре свега односи на нагли успон екипе „Студента" и добар старт ВПШ и ВСШ. Екипа „Студента“, која је прошле годнне држала средину табеле, овог пута сигурно води, без пораза са 12 бодова, 27 датих и једним примљеним голом. Победама над НДВШ 2:0, Ве терннарским 3:0, Природно-математичким 3:1, „Медицинаром* П 3:0, Позоришном академијом 13:0, и Фи лозофским 3:0, „Студент" се претставно као најозбнљннја екипа за првака и највероватиије је да ће агрономн успети да понове подвиг из 1949 годпне, када су освојили трсће футбалскв првенство Универзи-Iета. Екипа Више педагошке школе у раннјнм такмпчењима увек је била
при дну »габеле. Ове године, међутим, екипа је међу водећнма, што свакако претставља пријатно нзненађење, Победила је Позоришну академију 7:2, МУП 3:2, Правни 5:1, играла нерешено са Природно-математичким 4:4, а нзгубнла само од Филозофског 3:5. С обзиррм да је углавном играла са слабнјим противницима, вероватно да ће екипа заузети средину табеле. Футбалери Више саобраћајне школе по први пут се такмиче у студентској лиги. У досадашњнм сусре тима претставили су се као уиграна екипа која ће бити опасан конкурент водећима. То је нарочито показао сусрет са Економскнм, гд« Је ВСШ забележила своју највсћу и нзјлепшу побсду. Екипа Новинарске и дипломатске високе школе и ове године држн средину табеле. Од „Тсхничара“ II се внше очекивало. Ветерннари су такође слабо почели. Бодове су сакупили захваљујући прсдзтим утакмицама (пар-форфе) са Филозофскнм и Правним. Све три изгубљене утакмице Филозофски је прсдао без борбе, што говори да се екнпа није припремала за првенство. Медицинар“ II је одиграо најмање утакмнца (2) и будући сусрети ће показати њего-ву праву форму. Природно-ма тематички са две нерешене нгре показао је да нс располаже са уиграном скипом. Екипе Позоришне академије н Правног факултета, које су примиле највећн број голова (27 и 23), не обећавају да ће поправити свој положај на табели. Сл. Шиндолић
XУМОР
НА МОРУ Стари 'морскн вук“ испнтује младог морнара: Шта ћеш да ураднш ако одЈедном дуне силан ветар у правцу прве палубе? <*- Скинућу једро. А ако други ветар удари са крме? Скннућу друго једро, Стани мало! Одакле извлачиш толика једра? - Одакле и ти своје ветрове.
РАДОЗНАО ЧОВЕК Зашто сТе обесили Цзнад свор кревета овог папагаја? Хоћу дд чујем шта говорим у сну. КОД ЈТЕКАРА Лскар; Би не пушите? Пацијент: Не, не пушим. 1 Лекар: Штета, забранио би( Вам и пушење. ТУЂА ИНИЦИЈАТИВА Дошао сам да вам наштнму* јем клавнр. Извините, ја Вас нисам звао. Ви ннсте, али звалн су ме Ваши суседи. ДЕМОБИЛИСАНИ КОНДУКТЕР 4 Хајде, чело смањи отстојање. Средина бочним .померањем напредГ ТО МУ ПРИЈА Одростите, штришем на ракију! То се и тражи. Само говорите! ДОШЛО МУ ЖАО ■— Кад је моја кћи певала ону арнју Ви сте плакали. Да нисте сентименталнн? Ннсам. Ја сам професор певања. ИПАК НАС КОШУТЊАК ЗОВЕ
Порам признати да у Кошутњаку раније ннкад нисам био. Можете замислнти каква ме је радост обузела када ми саопштнте да сам задужен за велики, илн, како су ми у директнвн пренелн, масовни студентски нзлет ни лево ни десно него, баш у Кошутњак. Одмах сам поставио себи у задатак да посетнм неколико пионирских одреда, чији су ме члановн упознали са прнродним лепотама Кошутњака. Од лнтературе прочнтао сам без оклевања неколико песмица о природи, брошуре ”0 сакупљању смоле“, "Заштита од гусеница* и "Свеж ваздух јача апетнт". Теоретски наоружан, а поштујући као и увск праксу, одмах сам проучио план Београда и, заједно са неколццином слушалаца предвојннчке обукс, започео да одређујем координате кретања, географски положај, топографске шифре и слично. Дирсктива је директива Управо смо били при најнапорнијем послу, кад стигоше нове директиве. Први телеграм гласио је: *Драги друже! Хитно са једним одредом организатора изврши насилно извиђање положаја Кошутњака, Уколико не будете успели путем мировних преговора са чуварима шум-
ских насада, диверзантским и јуришним акцијама заузмите положаје, јер је потребно обезбедити места за око 25.000 студената. Стоп. Повежите се и ви са градском угоститељском мрежом ради обезбеђења довољних количина сладоледа, пива и осталог. Порадите и ви на концентрацији свих студентских џез оркестара и поведите хитне преговоре са локалним оркестрима, тако да их на положаје изађе бар 30—35, од квартета гитара па до октета уснених хармоника. Стоп. Издајте хитно упутство својој мензи да обезбеди суву храну за пуна 24 часа; не ослањајте се на економа у погледу количине“. Други дирејаивни телеграм бно Је краћи: ”Без устручавања организујте и развијте другарска фискултурна такмичења (футбат, атлетика, хокеј на трави, рвање, бокс и сл.). Такмичарима дфгелити појачану Храну. Желимо успех." Пошто је време било ограничено а план опсежан, последњи, тј. грећи телсграм нисам ни отворио, већ га онако дирсктивно дадох другу Аци да га самоинициЈ*ативно проради и пренесе даље по читавом нашсм факултету. Пролеће, фискултура и забава Освануо је диван пролећни дан. Већ од раног јутра раздрагане груп.нце студената кретале су се према Кошутњаку. Мајка природа примила је у своја недра више од 20.000 студената. Оре се песме веселе младости. Ке.цнери попут мрава послужују у својим реонима. Непрсгледно козарачко коло развпло се по зеленом ћилиму. Особнто су заступљени студенти Музнчке академнје и Меднцинске велике школе. Стидљиви али насмејаии парови ћућоре свуда унаоколо. Ево... покрај нас пролећу учесници интерфакултетског кроса. Дивим се свом сопственом успеху и... Изненални преокрет Тргнем се из дубоког сна. Како I сам то само заспао за столом, а напољу још дан! Преда мном стоји друг Аца, мој први помоћннк, сав зајапурен. ”Пропадосмо“, виче ми он на уво. ”Шта је побогу, човече?' још не сх-ватајући питам. „Нисам ја крнв , говорн Ацз, "већ онај проклети телеграм. Зашто га ннсмо отворили на време?“ Зграбим телсграм нз Ацине руке
н осећам како ме обливају ледеив капи. Читао сам: ’ ”Све директиве достављене вам у претходннм депешама задржати У строгој тајностн“. ”Аух- Ацо изустих сутра у. јутру је излет. Ко ће сад зауставит! машину у покрету?“ 41 Нека нам опросте оних 200 студената који су ипак дошли. Нека бар они буду уверенн да ће нас њцхрвн свсти ликови водити у.будућим нашим подухватима на организовању масовннх нзлета. Наша парола водил»а бнће убудуће следећа: Кад се организује, онда нека св организује, организује и још једном организује.
Пеца ”Организатор“
оглас
Историска група прве године Внше педагошке школе у Београду расписује: КОНК V Р С за пријем (упнс) нових студсната (у обзнр долазе н студенти са других факултета) за ову н следећу годину. Кандидатн морају испуњавати бар следеће услове: 1. да су „слабог“ здравственог стања, како би се моглп „разболети“ кад год нм је то потребио и тиме избећи консултадије, дискЈХНје и друге школске непрнјатности; 2. да су са станом „јако удаљени" од школе. *ако не 6и морали да долазе на предавања; 3. да су вични снстематском одлагању колоквијума и испита из „оправданих* разлога; 4. да обавезно сваког 29 н 30 у месецу дођу на предавања *да истовремено подигну карту за снабдевање и стипендију; , 5. да на крају сваког квартала неизоставно дођу ло индустриску карху; • > : ; . . 6. да на крају сваког семестра вешто улове професоре ради добијања потпмса е „редовном" похађању тгредавбњб; 7. да по доласку у школу одмах „ухвате везу“ са евндентичарем групе, како 6и сваку стварну ртсутност са предавања прстворили у „стварну" прнСуТност; ' 8. да умеју добро да сс „сналазе" приликом полагањз испита и колоквијума. Сва документа са поменутим подацима приложити уз нетаксирану молбу у којој ће кандидати, поред уобнчајених формалности, навести и колики износ стипендије желе да им се одреди.. Молбу доставити на адресу поменуту у почетку нашег. огласа.
Решење укрштених речи
Водоравнр: 1) сала, леле 2) кимоно 3) Сима 4) Мишар, клупа 5) ара, вири, Кнр б) рок, скок, сто 7) свака, волан 8) Ирак, Олаф 9) аманет 10) амин, Едии 11) алеја, Јаннћ 12) Шел, етар, ало 13) Иса, вамп, кап 14) килер, арена 15) оаза, кота 16) сукоби 17) воња.
Усправно: 1) Марс, ашнк 2) сиро ви, Алесио 3) кагиа, карамсл, алас 4) снлав, скамија, Везув 5) има, рика, Кан, атар, ако 6) Мол, кров, оне, ја? ма, кон> 7) Анелн, коледар, проба 8) олук, Слатина, Ксти 9) епнтаф, пилана 10) Арон, ћопа.
Издаје Народна омлоин. СрвиЈ. и. " №,ИИ,СТР “" Iв **