Svet

SVOJIM NOVIM PRONALASKOM "KOMPAKTNIM VOZILOM SA ZATVORENIM SISTEMOM" DOPUNIĆU TREĆI NJUTNOV ZAKON AKCIJE I REAKCIJE KAO I ZAKON O DRŽANJU ENERGIJE!!!

siEi.iKn MSIaMOVIĆ. kontroverzni pronalazaš. autor M zaštlćena pronalaska. nedavno |e svojim novim prnnaiaßkom "komßaktnim vozilom sa zatvorenlm gißiPmnm knje može da se kreće po zemlji. vodi i vazdnhu". tzazvao pravu nometnju u ovdašnjim naucnim krunovima:

eljko Milkoviđ, proaalazač iz Novog Sada autor je 84 zaštićena pronalaska, nedavno je i praktično dokazao mogućnost kompaklnog niskoenergetskog pogona za vozila i mašine. Ovo revolucionaruo otkriće.'kako nam je i sam rekao, neće pobiti treći Njutnov zakon "akcije i reakcije" kao ni "zakon o držanju energije", ali će ih svakako dopuniti, mada su dugo vremena svi naučnici sveta ovaj zakon smatrali potpuno savršenim. • Kakva su Vaša iskustva u vezi sa odnosom države i državnih institucija prema pronalazačima u našoj zemlji? U našoj zemlji se danas isto kao i u prethodnoj Jugoslaviji malo računa vodi o pronalazačima i inovatorima. CJotovo se nikada ništa nije uradilo da se ti Ijudi motivišu da usavrše svoje pronalaske ili da se adekvatno nagrade za neku inovaciju. Ideje se u samom startu odbacuju kao nemoguće što se može pripisati bolesnoj sujeti režimskih inženjera, akademika ili pronalazača. Ovako neadekvatan pristup i tretman svakako je jedan od razloga za odliv pameti i visokoobrazovanih kadrova iz Jugoslavije. Svake godine se ogromna svota deviza baca na kupovinu zastarelih licenci ih tehnologija, samo zato da bi vehki procenat od te sume završio u džepovima pojedinaca. Savez pronalazača Vojvodine, Srbije i Jugoslavije je toliko siromašan da svojim članovima ne može pružiti nikakvu materijalnu pomoć, pa se

pronalazači finansiraju iz sopstvenih izvora i snalaze svaki na svoj način. • Kako se pronalazači snalaze u ovim kriznim vremcnima kada sn granice zatvorene i kada je teško doći i do stručne literatnre? Ovih nekoliko godina sankcija desetkovali su redove naučnika i pronalazača, jer oni koji su pametni i domišljati odavno su uvideli da ova država ništa ne čini da se zaustavi njihov masovni odliv. To je sve izraženije, jer je danas veoma teško naći stručnjaka ili čoveka sagovomika sa kime bi se moglo porazgovarati. Sa druge strane dobro je što Ijudi malo više razmišljaju i rade. Neki zato da bi sebi olaksali rad, a neki u nedostatku posla imaju više vremena za razmisljanje. Poznato je da se u krizama mnogo toga i pronašlo ih usavršilo. Na primer i Nemačka je bila pritisnuta ratom, i pala je u nemilost svetske zajednice i bila je pod blokadom sa svih strana, ali tamo su, baš tada, rođeni veliki pronalasci. I tada su iz Nemačke bežali Ijudi, a prvenstveno intejigencija. Oni koji su

ostali zaista su radili žestoko. Poznato je da je posle Drugog svetskog rata došlo do velike pljaš:e nemačkih naučnika i njihovih dostignuća iz oblasti tehnike, što su kasnije pobednici-saveznici pripisali sebi. Imam utisak da i ja danas mnogo više radim nego ranije ne samo zbog toga što i ja osetim ovu krizu već je to jedan od načina da ne klonem duhom. Nije sve tako crno i pogubno u ovoj krizi koja nas je zadesila. • Cime ste, trenutno, preokupirani? Trenutno dosta radim na ovom novom vozilu - kompaktnom voziiu koje ima zatvoreni sistem i koji i praktično funkcioniše. Ne radi se o nekoj utopiji jer postoji prototip, odnosno, pedeset modela koji funkcionišu, a ovih dana sam organizovao i promociju. Naime, radi se o gravitacionom motoru ili jednoj verziji ekološkog vozila, koje ima unutrašnji pogon i kreće se bez odraza od podloge. To trenutno još usavršavam, a nameravam i knjigu da napišem o tom vozilu, odnosno motoru koji je u stvari niskoener-

getski. To je veoma interesantno i dobro če doći proizvođačima i konstmktorima vozila da počnu drugačije da razmišljaju, da znaju da postoji neki drugi pogon, osim ovog koji nam je poznat. Ovaj novi pogon već je izazvao veliko interesovanje jedne grupe fizičara univerzitetskih profesora sa novosadskog Univerziteta koji me podržavaju i već sam učestvovao na jednom simpozijumu. Takođe, ću uzeti učešće i na sledećem simpozijumu koji će se krajem meseca održati u Sportsko poslovnom centru u Novom Sadu pod nazivom "Mašine za 21 vek". Hoću da naglasim da ovakav tip vozila može da funkcioniše i kao vazduhoplov, plovno vozilo, drumsko, pa čak i kosmičko vozilo. Na ovom projektu postigao sam fantastične rezultate, i tu dolazi do dopuna nekih fizičkih zakona ”akcije i reakcije", jer se nepobitno dokazuje da je jedna od suprotnih sila akcija jednaka reakciji i po tome ovakvo vozilo ne bi imalo smisla, pošto treći Njutnov zakon koji postoji, već, tri stotine godina kaže: da je akcija jednaka reakciji samo

suprotnih smerova. Znači - moraš se od nečega odgumuti da bi išao. Ovim pronalaskom ja dokazujem da se to ne mora. Ja ne pobijam zakon, ali ga mogu dopuniti i to su mnogi potvrdili i potpisali. Tako da se jedna sila maksimalno koristi, a druga se transformiše i može se prebaciti u osnovni sistem. Svi moji dosadašnji praktični eksperimenti to i dokazuju, Tu su još neki zakoni dovedeni u pitanje, kao na primer zakon o držanju energije koji će se, takode, dopuniti. • Sigurno ima onih koji Vas osporavaju? Svi naučnici ili pronalazači su u svoje vreme bili osporavani i neshvatani. I danas postoje Ijudi koji osporavaju neke novine i skeptični su prema nečemu što im je strano i nepoznato. Onog trenutka kada moraju da prihvate činjenice iz neke zlobe ili sujete žele kao i svaki drugi dosadašnji pronalazak da zloupotrebe. • Kakva je Vaša saradnja sa Zavodom za zaštitu patenata i pronalazaka?

Na žalost sad smo dotakli i stvar zaštite koja je na jeđnom jadnom nivou, jer pronalazačima od tog zavoda samo stižu neki računi koje treba da plate. Prafctično, to je jedna birokratska kuća koja je sama sebi dovoljna. Zdravo pitanje je kada su me pre dvadeset godina pitali koliko sam novaca đobio od Zavoda za patente, a nezdravo u svemu tome je što, ne da oni nikome ne plađaju ništa, čak ni za honorar u "Patentnom glasniku”, već vam za sve što ste uradili ispostave i račun. Smešno je da pronalazak podleže nekoj globi, kao kada se neka roba carini. Odnosi u Zavodu nisu dobri jer se pronalazak izjednačava sa proizvodima firmi koji su komercijalni. Tu ima i mnogo podvala jer se i iz samog zavoda kradu patenti, oni su sigumi za zaštitu patenta kao i naše banke za deviznu Stednju. Jedina prava zaštita proualaska je u nekim sitnicama koje su poznate jedino pronalazaču. "NJUTN TVRDI DA SE MORAŠ OD NEČEG ODGURNUTI DA BIIŠAO - JA SAM DOKAZAO SUPROTNO : \ el.jko 'v Milković u svom "kompaktnom vozilu"

Svet 13. ffli. 1895.

18