Topola

202

жртву, да нам лепи жар у грудих никад не распире у пожар, што пали и рушв. Али у песништву н образнпштву гони дух песнике и образнике, да оно, што су ради нзразити, заоштрље у оштар шиљак. Мени је ваљало доказати, да је Ерот моћае бог; али од свег срца желим, да никад ввше тако не окоми сву оштрину моћи своје на икојег Јелина. Пре свега нека само блажи и прнвољева срца лепом свету, јер ко је други, до лепота, крив невољама и неудаћама љубави ва свету? Одиста, лепота је кобна моћ у животу смртвнх људи, иоћ, која многоструко одлучује, одређује. Ако ми је слободно изразити се тако: лепота седи у сабору највиших сила те и она има тамо гласа.* „Лепота седп у сабору највиших сила те н она има тамо гласа!“ повови Аспасија. „Изрева та заслужује, по моме мњеву, да се ванвже на изреке мудраца јелинских. “ „Аво ти се баш тако допада,“ првхвати песних, „то ћу ју ја пред свом Једадом гласно поновити и уплести ју у трагедији својој у хор једав, што славу поје Ероту, А најбоље ћу иоћи тај хор у славу Ероту завршити сад, док још твоја нога врочи по овом перивоју. Бољег предзнамења задело нећу наћи. Вас двоје не смете отвћи одавде, док ја ве вапишем имну те ми ви не изречете свој суд о њој.“ „Не би својаи гостииа иогао датп лепшег уздарја!“ кливне Первкле.