Topola

20

дицама побожног и уједно угодног жнвота? Па шта велиш, ако те нешто снађу улозп; на жалост знадем по себн, да обнчно дођу, к,ад се човев сувпше често шкропио Дпјонпсовилг моком ? Не плашиш ли се зар нн тога ? Пли се у томе сасвим уздаш у свога прпјана Ипократа, честптога впдара, што га обнчно прпзиваш на ручак?« »Погодпо си,« одговорп Ипонпк ; »у томе се сасвии ослањам на Ппократа, коме се не бпх рад замернти, као што нпсам рад ни богове да увредпм. Нека Ипократ реши, да ли улози и водене болести п сушица одиста долазе од тога, што се зове наслада.« »Нр, баш не мора бпти тако,« рече Ипократ смешећп се. »Оно је пстина, кад се човек често претовари јелом н ппћем и кад га изнуре ужпвања, може онда лако доћп водена болест п сушпца п друга таква болест. Али што се тпче баш саме насладе а само се о томе, о појму насладе овде управо п дпванц то се мора рећп, да наслада унапређује здравље. Наслада је напме особен телеснп п душевни расположај, којп зажарава u руменн образе, очнма даје сјаја, даху крпла, крв лако тера по жилама; што је застало, то разрешава, што се расуло, то везује, све животне духе буди, сву снагу јача и свем бпћу човечјем даје неку лепу, снажну армонпју. Чак је п болеснику наслада тако лековпт мелем, да не