Topola

99

зијска настава сувише тешка. Зато се п, онде, где се заводе нарочцте женске гимназије, њихов наставнп план разликује од наставнога плана мушких гимназпја; он се удешава у неколпко према прпродним особинама п према потребама женскога пола. Пз тпх разлога, а пс обзиром иа ходегетично-дисциплинскп поступак, не може се препоручити заједничка настава оба пола у средњпм школама; јер ту би се женска омладина морала сувише напрезати, што би могло нашкодити њеноме здравњу, а и уирављање би у таквој школп било много теже, и индивидуалисање би при наставп u ири васпптавању у опште задавало много више посла и старања, него кад су оба пола одвојена.

11. ВИШД. РЕА.ЛКА И РЕАЛНА ГИМИАЗИЈА. 30 Виша реалка и реална ггшназија то су више средње школе за опште образовање, које се даје претежпо у реалном правцу, илп равномерно у реалпстичном и хуманистичнбм правцу. Виша реалка (или реалка првога реда) спрема ученпке за слушање впших техничких струка, које се уче у политехиици, у неким университетским Факултетима, у академијама и у другим великпм школама. Овде претеже научна спрема (а не практична]; опште се образовање добива иа научно ј основи ; али ту превлађују ириродно-математичке науке и нови језици с литературом дотичиих на-