Topola

100

рода, што ће ученицима доцније послужити нри усавршивању њиховом у стручним пословпма. За будуће технпчаре важнпји су нови језици образованпх народа, у којих су разне технпчке струке добро развијене п усавршене. Ну поред тих предмета уче се у впшој реалцп п етичко-историјски предмети. Учење у њој траје осам плп девет годпна, као у гимназији; претходна је спрема четири или три разреда основнешколеплипрпправне школе. Наставни је поступак у главном онакав као у гимназији; а где је друкчији, то he се поменути код гпмназијске наставе. Реална, гимпазија уједињава оба правца, које дају потпуна реалка и потпуна гпмназпја свака за себе, мање илп вшпе једнострано. Према томе су у наставном плану реалне гпмпазије заступ.вени сви предметп из више реалке, п уз то сејош узпма главни предмет пз гпмназијске наставе латински језик с литературом. Реална гпмназија могла би се сматрати као идеална школа за више опште образовање, кад бп се у њој могла постићп равномерност у главним наставним правцима, т. ј. кад би биле подједнако п у довољној мери застуи.вене ове три групе наставппх предмета : филолошко-историјско-философска, ириродно-математичка п естетичко-техничка, те да ученпцп буду дово.вно спремнп за стручно изучавање разнпх наука и вештпна у научним, уметнпчким и технпчким великим школама. Али су те трп групе предмета, свака за себе и још више у скупу, врло ве.шке, а време је учења сразмерно кратко, јер животне