Topola

121

догађајем, п изводи се отуда морално иравило (етичка норма). 5) После се то правило иримењује на живот у садашњости, и износи се као морална дужност за живот ученика у разним прпликама, с упутством како се она врши. На послетку се може задати ученицима, да ту исту причу ирочитају код куће у уџбенику. При тумачењу црквених обред а плп чланова вере и при објашњавању моралних - начела или закока поступа се мало друкчије: најлре се то саоишти, илп се наппше на таблп, или се прочита из књпге, па се онда у разговору аиализује; затим се наводе слични примери и чини се иоређење, и најпосле се даје иоук а за правилно живљење, за нримену закона, за савесно вршење дужности. У се поступа овако исто, као у гимназији, само се црквена историја прелазп краће.

36. 2) Матерњи језик и народна књижевност. a') Матерњи језик с народном литературом заузима врло ea жно место у гимназијској настави, и то из ових разлога: 1) што је то настаени језик, којим се сви предмети предају; 2) што свако објашњавање, обавештавање и споразумевање између наставника и ученика бива редовно и иотпуно с помоћу матерњега језика; 3) што је матерњи језик полазна тачка и гемељ за изучавање туђих језика; 4) што су наше мисли и наша осећања још од ирвога детињства срасли с изразима матерњега језика, те се он, у том смислу, сматра као конкретан језик, који се изучава и развија упоредо