Topola

127

г) Најважнија су наставна средств а овде: i) правилан говор наставпиков, на којп се ученици угледају; 2) занимљиви п лепи примери из ■ чптанке п другп одабранп пртшери; 3) објашњавање садржине и облика; 4) бележење на табли: примера, облика, распореда, прегледа и т. д.; 5) иоказивање правилнога и лепога говора и читања за углед ученицима; 6l задавање п коригов ање ппсмених радова; 7) читанке и уџбеници. Најпотребнија су средства за разумевање на нижем и средњем ступњу при учењу граматике. д) При појединим иредавањима поступа се овако : 11 Постуиак ири читању. Овамо долазе: чптање чланака из читанака и лектира писаца, п уз то вежбање у причању и описивању, у говору п разговору. Код читања разликује се мехаипчко, логпчко п лепо чптање. При механичком читању захтева се тачно изговарање појединих речи, и у њима слогова и гласова, без изостављања п мењања истих, и течно прелажење поједпнпх речи и реченица, што зависи од брзога прегледа п лакога схватања слова у речпма или слика појединих речи, тако да је довољан један поглед, па да се очима обухвати цела реч, не загледајући баш свако слово тачно и одвојеио од других слова и не мислећи на облик слова и иа начин писања истих; то је дакле више несвесно прегледање слова, док јо свест управљена на значење онога што се чита. На то се мора пазити нарочито у првом разреду, и доциије, у вишим разредима, кад се