Topola

128

учи стари словенски језпк. За то је потребно дуже вежбање, алп увек у вези с разумевањем садр-жине. Код логичког а читања иретпоставња се течно читање штампаних и писанпх слова, па се свест одмах обраћа садржипи речи и реченица. Ту се захтева од ученпка, да већ при првом читању мисле о значењу и вези речп п реченица, које прегледају н прочитају. Ово читање иде ириродно тако, као кад бп ученици слободио причали илп се разговарали о неким стварима, које.они познају и разумеју. Ну ко сувише брзо чита, тај не мислп о оном што чита, илп бар не мисли о свему у довољној мери. С тога читање без застајања код појединих одељака (курсорно чптање) не вреди толикр за образовање, колико оно где се свакн одељак обрађује с материјалне и Формалне стране у разговору између наставника и ученика, п где се опет сви одељци, истим начином, доводе у логичиу везу и састављају у целину (статарно чптањеј. Логично читање треба да буде гласно, тако да се добро чује у целом разреду, чисто у изговору, разговетно п течно, али да иде полагано, с размишљањем, и то што је тежи чланак за разумевање, тим спорије треба да се чита, и тпм чешће треба да се застаје и објашњава. Том приликом мора се пазити на знаке интерпункције, да би се лакше схватио смпсао реченица, и на наглашивање важних речп у реченици, по чем се може познати, да лп ученици иотпуно добро