Topola

130

се у школп два пут прочитати; а поједипп списи пли већа дела читају се овде само по један пут. Прп читању појединих чланака у нижим разредима иостуиа се овако: 1) Наставник одреди, који he се чланак читати, па ако је то nec.ua. онда је најпре он сам прочита лепо, да би ученици добили лепши утисак од целе песме; а ако је у ирози, онда наставник обрати само пажњу ученика на садржину и важност чланка, да би пх впше запнтересовао за читање, па онда ученици читају одмах, редом, поједине одељке у чланку. Кад бп иаставник опшнрно и жпво испричао све што има у чланку, онда за ученике не бп бпло при читању оне новине, која привлачп иажњу п дражп на даље читање. 2) Пошто један ученик полагано прочпта једаи одељак из чланка, онда наставник ироиита о садржинп тога одељка и о појединим тежим изразпма, који се том приликом објасне; а кад се ирочита, иа псти начин, другп одељак, онда се још пита за везу између оба одељка, и тако се ради све до краја чланка. 3) Сад ирозвапп ученнк прочнта цео чланак, без прекидања, логично п лепо; а другп ученпк исирича. то слободно, својим речима. Ово је потребно због вежбања у прпчању и због памћења садржине чланка 4) После тога, наставник се разговара с учеиицима о важнијим стварпма у садржини члапка, ii то о врлинама и характеру лица, о важности догађаја, о лепоти ствари, о истпиитости изложених мисли, о прпродном току приче пт. д. Па тај начпн, читање допуњава иаставу