Topola

136

граматпчкп објашњавају. Кад бп ученнцп редом застајалп код сваке поједпне речп у једном чланку, ла бп тако вршплп граматпчку аналпзу, онда бп то убијало њпхов ннтерес према овом предмету; јер они се не могу дуго бавитп самим ашггракгпим проучавањем граматичких облика п односа. За анализу су згоднн; важне изреке, пословпце, загонетке, правпла, одредбе из разппх наука. То се ранпје наппше на таблп ; ученпцп прочптају по једну такву изреку п објасне њено значење, па онда је посматрају п проучавају с Формалне стране. Пз више таквпх сличнпх прпмера ученпцп покушавају да самп пзведу граматичко иравило; а после иримењују то правило на нове примере, које онп опет самп пзналазе. Те нове прпмере могу они тражптп у чптанцп, илп пх могу узети пз прнчања и разговора у школи, и.ш их могу самостално саставитн према дотпчном правилу. Том прилнком ученпцп понав.вају правпло, те га тако запамте; а могу га и забележити, илп га могу нотражнти у уџбенпку, нарочпто онда кад га прпмењују прп шзрадп домаћега задатка. Може се још на таблн напнсатн иреглед неких граматичкпх облпка, пошто се у предавањпма пређе више методскпх једпнпца, п то могу ученпцн преписати и доцнпје употребпти. Одвојена предавања пз саме граматике. без везе са читањем и прпчањем, с говором н разговором, бпла бп сувише тешка за ученпке. Сувишно граматнзовање постаје им досадно, na зато онда не воле ова нредавања. С тога у нижпм