Topola

140

најприроднији п најлепши, а да китњасте Фразе често сметају јасности п наводе на погрешно мишљење. Уједно их треба иоучавати, да не теже сувише рано за научним пзражавањем, или за „високим стилом к , за који још немају довољно спреме и умне снаге, него да се што више вежбају у логпчном мишљењу, да богате свој дух разним идејама, и да умножавају свој говор разноврсним леиим изразима: а то he добити највише из лектире разних сппса, научних и уметничких. За писмено састављање потребно је дуговремепо вежбање. Зато иисмена. вежб ања пду кроз све разреде, упоредо с вежбањем у говорењу и читању. Иу успех се може постићп само тако, ако наставнпк сваки писмени рад тачно прегледа п добро коригује, с логичке, граматичке и стилистпчке стране, оцењујући лри том истипитост u логичну везу мисли, иравилност језика и леиоту стила, чистоту и спољни облик писменога рада. Наставнпк мора прегледати и оно што се пздиктује, или препише, или преради по књизи, као и слободне саставе ученпка, и мора озничити иогрешке, које he после ученици сами исправити, пошто се у школи претресу оие погрешке, које се чешће налазе код већега броја ученика. Прп том се могу употребити различни знаци за означење погрешака у погледу на садржину, pacnoред, облике, изразе, правопис, знаке интерпункцпје и др. (могу се употребити почетна слова тих речи, која се забележе црвеним мастилом, дакле: С, Р, 0, И, П, 3). Оцене писмених радова, које