Topola

141

се дају уз коректуру, подстрекавају ученике на мар.вивији рад, само аг:о нису сувише оштре. Лко су писмени радови кратки, а нарочито ако су то писмена веж.бања за време предавања пз науке о језику, онда се она могу исиравити заједнички ј|школи на овај начип: наставиик позове неколико ученика да прочитају што су написали, па ако има погрешака, оне се псправе усмепо или на табли, п према томе ученици поправе погрешке у својим радовима. А опширније саставе, пнсмене радове за испит и домаће радове оцењује наставник код куће. Ученици су слободнији у оним радовима, који се не сматрају као писмен исиит: зато писмени исппт не треба често одређивати дово.вно је један пут у' једиом тромесечју), и не треба га сувише оштро оцељпвати, него мало блаже од усменога испита, који је свакојако лакши У реалном одсвку поступа се у опште овако исто као у гимиазији. Пу пошто у њему превлађује ирактична страна при учењу језика и литературе, то се обраћа већа пажња на читање чланака из реалних наука, тражп се' више правилна уиотреба добивенога знања из науке о језику, узима се материјал за иисмене саставе више пз ириродних наука, и још се учегшцн вежбају у састављању разних иисама за практичну потребу. Вежбање у пнсању иословних писама и разних исправа бива у реалци нарочпто на средњем ступњу,

Види 5 130. Опште Педагогике.