Topola

145

ограничитп, ако се овп језицп уче само неколпке годпне, плп с мањпм бројем часова предавања. в) Прп учењу старпх језпка и лптература употребљавају се највпше гепетички и аналитички метод п оба облика предавања наизменце, монолошкп п дпалошкп. Пошто су тп језици ученицима сасвпм непознатп, то се при предавању мора непрестано пазптп на њихову моћ схватања п памћења. Зато се спочетка бпрају најлакше изреке за учење, а меморовање речп и реченица ограничава се на најмању меру. Први чланцп за чптање треба да буду сасвпм кратки, пнтересантнп и даки sa разумевање. Тако се свакп дан принавља п умножава знање у ученика, а без великога напрезања. Што је сасвим ново п непознато ученпцпма, то им се одмах саопштава и преводи на матерњи језпк; а затпм ученпци употребљавају то при читању п у разговору с наставнпком. Прп лектирп класпчнпх дела главнн је посао анализа садржине: псторпјске, геограФпјске, појетске, филосоФпјске и т. д. Лошчко читање почиње већ првпх дана, кад отпочне учење кога старога језика, и иде после кроз све разреде; а вежбање у механичком чптању иде уз то на нижем ступњу. Овоме претходп познавање писменице дотпчнога језика; а вежбање у писању иде уз логичко чптање. Поже се рећи, да је логпчко читање средпште целе класпчне наставе; јер све што се овде учи, везано је за лектпру, а ништа се не сме чптатп без превођења и објашњавања.

lIOOKBUA ЦКДАГОГПКА