Topola

146

Г) При предавању овпх предмета употребљавају се ова наставна средства: говор п пзговор наставников, одабранп иримери за аналпзу п sa углед, иревођење и објашњавање, бележењв п ппсање, иоређење п прегледи, псторпјске карте, слике лпца, старпх грађевпна, уметничкпх п другпх пропзвода пт. д., читанке, хрестоматпје п другп уџбеници. Најважнпје је иревођење с објашњавањем садржпне. Прп том пмају ученпцп да савладају ове тешкоће: 1) да науче значење појединпх речи: 2) да схвате смисао појединих реченпца; 31 да упознају предмет пли садржину дотпчнпх чланака; 4) да упознају начин мишљења п осећања, п да разликују начпн изражавања старих писаца; 5) да прп лектирп проуче характерне особине старих народа п исторпјски развитак њпховпх држава. С тога ток предавања мора битп добро одмерен према снази ученика. С обзпром на те тешкоће, ова настава мора ићи полагано, и мора се прп том радпти сасвпм теме.вно, нарочпто нанижем ступњу. Овде ваља иматп на уму и то, да прп превођењу речп п речеипца ученицп не добпвају иовпх стварних представа, као прп учењу матерњега језика, него се само значење туђпх речп п реченпца утврђује значењем речп п реченпца матерњега језика, те се на тај начин новизнаци мпсли удружују у свести ученпка с другпм иознатим знацима. У том је погледу учење туђпх језпка доста аистрактно, пзато је оно врло тешко и непријатно, ако нема интвресантне садржине, која he непре-