Topola

154

ђују време и труд прп наставп, а ученицпма је п прпјатно иоређење језпка на тај начпн, те пх радпје пзучавају. Још је пнтересантније за њпх поређење пзмеђу сродпих језпка, као између латпнскога п Францускога језика, илп пзмеђу српскога, старо-словенскога и рускога језпка. Писмена вежбања стоје увек у везп са чптањем. Краткпх вежбања има п за време предавања, као преппсивање с табле, бележење предавања, ппсање по дпктовању, превођење мањпх одсека пт. д., и то се контролује п псправ.ва на самом часу предавања, нешто пропитивањем, а нешто прегледањем радова на месту, док ученпцн ппшу. Друга вежбања бивају код куће, а нарочпто превођење, псппспвање речп, састав.вање речника, прав.вење прегледа за граматпчке облпке, препначавање мањпх чланака, као кад се промени број, илп време, плп лпце и т. д. Домаће задатке прегледа и поправ.ва иаставнпк код куће. Слободно писмено састављање на латпнском пли грчком језику сувпше је тешко, а није нп потребно за ошВте образовање. За иисмени исиит задаје се нарочпто превођење мањега одсека с туђега језика на матерњп језик. Писмена вежбања могу се корнсно употребитн п за иамћење мудрпх пзрека п одабранпх оде.вака пз прозне књпжевностп, мањпх песама п краћих беседа, кад се ученпцима зада, да то иреиишу из књига, пошто се у школн преведе и об■јаснп. Али ученпке треба упутптп, да при преппспвању поступају од прнлпке онако, као прп