Topola

155

диктовању, т. ј. да прочптају најпре целу реченпцу п да размпсле о њеном значењу, па онда да по ново чптају њене делове и да их одмах бележе ; а кад преппшу цео чланак плп одељак, онда, радп поправке, да опет прочитају све што су наппсали. На тај се начин неколико пута ионавља једно исто, усмено п писмено, па се тако п запамти. Ну не треба писатп, читати п памтитп иоједине реченице без вредности и без ввзе, као кад би се узимали обични примери из свакидашњега жнвота, при којима ученпцн немају шта да мисле. При учењу латинскога језика у реалној гимпазији поступа се у главном онако као у гнмназији; само се узњма мање материјала, јер је овде мањи број часова, п више се пази на везу са живим језицпма и с природно-математичким наукама.

-38. 4, Нови језици с литературом. а) Нови се језици уче у гимназијп поглавпто због литературе. С тога се од њих бирају језици оних народа, који имају богату литературу. Проучавајући разна књижевна дела на туђим језнцима, ученици проширују своје знање и умножавају круг естетичких, моралних и научних идеја, и тако, упознајући духовно благо других народа, они увећавају и нојачавају своје образовање. С тога је главни задатак ове језиковне наставе разумевање одабраних, класичннх сииса, који се чптају на туђим језицима. Ну живи се језици разликују од старих језика тим, што се њима и сад говори и нише. С