Topola

157

ховпм родите.вима) оставпти слободан избор између немачкога п Францускога језпка, као што је то п у другим неким државама допуштено. Овде је ци.в наставе, да ученицп науче туђ језик толпко, да се, по свршетку гимназије, могу њим добро служити нарочито у својим научним студијама у великим школама. За опште образовање није потребно знање многих језика, јер се с бројем упознатих речп на разнпм језицима не умножава подједнако п број иојмов а, него се већином за псте, раније добпвене, појмове умножава само број змакова, којима се онп исказују. Ово важи нарочито за оне случајеве, где се узима иста садржипа при учењу туђих језпка, као именовање и описпвање школскпх стварп п других познатих предмета, исказпвање обпчнпх радњи у школи и ван школе и т. д., као што се то обпчно радп прп практпчном учењу тих језика, нарочито по тако званом непосредном начпну. Због практичне употребе нових језика полаже се при учењу већа важност на правилно изговарање гласова п речп п на правилно говорвње. С тога се овде још више вежбају чуло слуха и орган гласа. Из истога разлога, овде се тражи II више иисменога вежбања; а тим се изоштрава чуло вида и вежба са рука. Најпосле? овде има п впше иоређења између живога туђега језика II матерњега језика; а тим се п један и други боље проучавају. Овим се поређењем добпва нарочпто у знању граматпке матерњега је-