Topola

сваким даном надредује тако, да они све впше савлађују тешкоће при учењу и све боље овлађују туђпм језпком. Зато овде треба згодно употребитн исихо-генетички метод. А хеурпстпчкп се метод .употребљава прп конструкцији нових реченпца, прп састављању речника, прп самосталном превођењу п обрнутом превођењу, прп конверсацпји п при неким писменим радовпма. г) Главна су наставна средств а овде: правплан говор, гласно чптање, бележење, згоднп прпмерп, превођење, разговарање туђпм језиком, поређење, објашњавање, плустрацнје, уџбенпцн п др. За све то потребно је пре свега, да каставник потпуно добро влада туђим језиком, те да ученици могу научити од њега: тачно пзговарање, правилан нагласак, одређено значење речи, правила језпкц, п њпхову примену, утврђенп правопис, иарочите особине п особеностп туђега језика, уметничке ндеје и паучне мпсли у делима туђе лптературе, лепоту њнхова облика, правплност стила пт. д. Прп учењу живога језпка није дово.вно само разумевање, него се тражн н развијање моћп говора п способнооти за иисмено изражавање мислп. Ово се највпше захтева код учења матерњега језика, а после н код туђега језпка, којим се служимо у говору п прп писању. Зато су овде потребни: јасно говорење, гласно читање н тачно бележење. Тим се појачавају утпсци и представе слуха п утврђују се боље у свестп. С тога се ученпцпма препоручује, да гласно читају п онда,

160