Topola

15

што то бпва у иаставп, него се у згодшш прплпкама дају детету иоуке, обраћа му се пажња иа пос.млтрање стварп п појава, па поједпне особпне стварп п на поједпне догађаје, и на иоређење пстпх међу собом, п оно се забав.ва бајкама п upu'ULMfi пз њудскога жпвота, нарочито дечјега, п пз жнвота жнвотпњскога. Уз то се дете поучава и навнкава, да нравнлно пзговара све гласове у речпма, да говори у потпуним речеппцама, да прпча кратке причпце, да репродукује кратке песмнце, п да пева неке песмпце, које су јасне по садржпнп п облнку п лаке по такту п мелоднјп. Поред тога, треба допустити детету, да се у одређепо време и на одређеном месту слободно забав.ва п uzpn. Детпње играчке треба да буду разноврсне, просте, сол пдне п лако употребљпве, као: дрвца за грађење, лопта, .Iутка, слпке, свпралице, металне плочице с дрвеним чекићем (металоФои) пт. ,i,. Летп се деца радије забављају прпродним предметшма у дворпшту и у баштп, стварајућп поке облике од зем.пе, од песка п од другпх стварп. llv и дечје пграње мора битп увек под пад■ lopo.u старијих; само пека се- оип нс мешају у саме нгре без велпке потребс. Тако сс деца мало по ма.ш навикавају на домаћи иоредак, којп је за њих идеал друштвенога поретка. Пајтеже је сачуватп, отхрапити п лодпКп дете до школскога доба. За то троба п зшхња и умешности, и добре воље и савесности. Где тога нема у довољној мери, ту ироиадају многа деца,