Topola

39

један пут илп два пут прочитати; а радп вежбања у причању може се садржпна још којп пут у целинп пспрпчатп. Ако се чпт.а иесма,, онда је најпре учпте.в леио прочпта целу одмах у почетку предавања; а може то учинити још п при свршетку предавања. Ну кад би он о садржпнп чланка пре чптања опшпрно причао, онда само чптање не бп ученике толико пнтересовало. Леио читаме, правилно рецитовање народиих песама п декламовање патриотских песама претпостављају потпуно разумевање садржине и пробуђена осећања, п захтевају приличну извежбаност у изражавању и још пријатан глас. Пошто је то за многе ученике тешко, то се у основној школп чпне само покушајп у том, нарочито с даровптпм ученпцима. Песма, која се пзбере за декламовање, прочита се у школи и објасни се, па се онда noнавља с правилним наглашивањем, део по део, п у целини, и тако се научи на памет. Може се песма, пре предавања, написати на табли, па се ту могу подвући и другим знацима обележпти опе речи и реченице, које треба јаче нагласити п брже ,или спорије исказати. Овде се ученпци угледају на учитељево читање и декламовање. Они радо читају лепе песме и занимљиве прпче п код куће; а у школи треба да науче, како he то чинити правилно и са што већом кбришћу за свој духовни развитак. При читању и декламовању не треба ученицп да говоре сувише тихо, нити да вичу. Даље, нека не читају ни сувише споро ни сувише брзо,