Topola

47

опширнпје о српској зем.ви. Своје место рођења, место где је провео своју младост, свакп човек најбоље познаје, п за њега су му везане најмилпје успомене. То му је, уједно, полазна тачка за орпјентовање у свету, и то му је основа за познавање свега онога што нпје сам впдео. Он друкчпје и не може себп представптп неко непознато место плп некп непознат предео, пего по онпм местима п цределима, које познаје пз лпчнога ироматрања. Зато је врло важно, да се положп чврст темељ за доцнпју геограФпјску наставу, п то свестранпм п озбиљним проучавањем своје домовине. вј Метод је овде претежно аналитички, а облпк је предавања већпном диалошки: посматра се или у самој природи, пли на карти п глобу део по део, па се то noc.ie саставља у веће целпне. Прп показивању учитељ обраћа пажњу ученпцпма на оно што је важно, п разговара се с њима о том. И кад им он описује и представља непознату земљу, опет се служи аналитичко-индуктивним методом, којп овде добива облик конструктивнога п компаративнога. начи-на, кад учитељ црта на табли нешто пово, п кад то, радп веће јасности, иореди с онпм што је учеиицпма позпато. г) Главна су наставна средств а овде: проматрање п мерење, цртање п карте, глоб п слике, уџбеници и путописи. Проматрање бива нарочито у школским екскурсијама. За сваку екскурспју треба уиапред па-