Topola

50

за посматрање и проучавање земљине површине. На њој обележавају ученицп четпри стране света, и од ње посматрају друге зграде п удаљена места у тим правцима; уз то се још служе п компасом. д) Поједина, иредавања распоређују се тако, да на прво место дође показивање и оппсивање, на друго поређење, на треће систематски преглед, а на четврто место примена ново добивенога знања. Оиисивање иде у главном овим редо.м: границе и величина, брда и равнице, реке и производи, места и становницп, саобраћај и управа. Од свега је тога најпнтересантније за ученике причање о народном животу у разним земљама; а најнепрпјатније им је памћење многих имена п бројева; зато ово последње треба ограничитп на оно што је најважније п најпотребније, и то треба још оживети занимљивим причама, нарочито из историје дотпчнога народа. Тако н. пр. за сваку сриску област треба истаћи нешто, што he јаче привући пажњу ученпка, и због чега he онп заволети и ту област и народ српски у том крају; а српска је земља тако разнолика, и српски народ живп у тако разлпчним прилпкама, да he се свуда наћп нешто интересантно за ученике и уједно важио с геограФијско-историјскога гледишта. Мања брда, мале уточице и мала места, аг:о нису валша, ие треба ни помињати. Политичку иоделу разних земаља не могу ученици запамтити. Величину поједииих држава и број становника у њима и у појединим градовима ученици тешко