Topola

51

схватају и тешко памте. С тога им се то пне мора казпватп у тачним бројевпма, него је за њих дово.бно да знају, колико је пута нека туђа земља већа или мања од наше отаџбине. To важп и за величину места, река, брда, области и т. д. 0 природнпм ироизводима п људским радњама овде се не говорп опшпрно, јер то пде у друге предмете. Кад се ученици добро оријентују на карти, п кад карту добро разумеју, онда при чнтању исте неће употребљавати пзразе »горе с< и д доле, <с и неће пратити ток реке почињући од њена ушћа. Пошто се једна област или држава на тај начпн опише, онда је ученпци иореде с другпма од пре познатим државама по величини, насељености, положају и т. д., и у исто време доводе своје знање о свима тима земљама у систематску везу. Тако добпвају укупан преглед већега дела земље, којп могу још један пут посматрати у целини, с Физнчкога и полптичкога гледишта. Најпосле се овако стечено знање пз геограФије уиотребљ aea лри познавању природе, при учењу историје, рачунице, геометрије, привреде и т. д.

17. 5) Рачуница с геометријским облицима. а) Задатак је математичке наставе на најни;кем ступњу познавање бројних и иросторних односа на конкретан начин, у вези с разним предметима; а после тога она уводи ученике и у аистрактно мишљење, прелазећи од стварних односа на замишљене односе и на чисто апстрактно схва-