Topola

58

два разреда важе исти задаци, истп примери, а само се мења обим бројева, којп је у млађем разреду мањп, а у старијем већи. Алп за ово се тражи мало већа вешпша од учитеља. 2) Писмено је рачунање најпре заједничко, а после засебно. Ирп заједничком рачунању један ученик израђује задатак на таб.ш, а другп му ученпци с места помажу: понављају задатак, казују како се он поставља за решавање п којим се редом радп; после дпктују само решавање у појединостима, и најпосле казују ресултат у везп с понављањем задатка. Другп задатак ппше други ученик, п даље се поступа тако исто. На овај начин свп ученици суделују при решавању задатака, п тако се упућују у правилном пзрађпвању задатака и у пзналажењу правпла. Кад се ученици у овом заједничком раду добро извежбају, онда се може прећп на засебно, самостално аисмено рачунање, где свакп ученик ради за себе на таблпцп или на хартпји. Прп том се поступа овако; Учитељ саопштп п наппше на табли задатке, које ученпци чптају, понављају, п казују, какви су то рачуни п којим се редом израђују; затим препишу те задатке и решавају их, сваки за себе, без ичије даље помоћп. Пошто од прплике три четвртине ученпка реше задатке, онда се писменп рад прекида, па се после тога исиравља на овај пачин; ирозове се иеколпко ученпка, да кажу, шта су пзрачуналп, па ако је ресултат добар, оида се пде даље, а ако је погрешан , онда ее оио што је погрешно ради зајед-