Topola

59

нички на табли, и према томе се исправљају учињене погрешке. Овако исправљене задатке могу ученици после, код куће, преписати на чисто. Не бп бпло правилно, кад би за време овога самосталнога писменога рада, који личи на иисмени исиит, један ученик радпо на табли исте задатке по упутству учитељевом, јер онда бп други ученици преписивали с табле. При рачунању треба навикавати ученике на кратак и тачан говор, на правилно и јасно иисање циф&ра ина чистоту писменога рада. Не треба употребљавати сувишне речи, ни излишна понављања, ни непотребне знаке. Зато се задацп ппшу у скраћеном облику. Време се уштеђује и употребом штамианих задатака без решења, нарочито у спојеним разредима, и при изради домаћих задатака; а учитељ треба да има пзрађене задатке ради бржега прегледа. Рачунска се иравила не казују у напред, пего их ученици самп изводе из згодних примера. Може бити и систем&тске реиетиције разних правила, или неких рачунских радњи, као н. пр. кад се дође до множења бројева 8 X ђ онда се може ионовити: колико је 8X6,8X5,8X 4, BX3, 8 X 8 X 1, па се тим начином научи таблица множења Нри том ваља нарочпту пажњу обратити на слабије ученике, којима могу и учитељ и бољи ученици помагати и ван школских часова. 3) Нри упознавању геометријских облика поступа се у појединим предавањима овако: иокоже се и именује се геометријско тело или модел, који