Topola

60

ученицп разгледају, мере и описују у појединостпма; после цртају Фигуре на табли и праве разна иоређења; затим налазе геометријска иравила, и најпосле иримењују та правпла на посматрање, мерење, конструјисање п цртање нових предмета п њихових односа. - Овде су чулна средства врло потребна, а тако п израчунавање разнпх односа. Без тога се геометрпјски облицп не могу довољно разумети, а ни знање тако добивено не би се могло корисно употребитл у технпчкпм пословпма.

-18. 6) Познавање природе. а) Најважнији су задаци прп познавању природе у основној школп: вежбање у тачном ироматрању природних предмета и појава, и образовање иојмов а на основу тако добпвених конкретнпх представа. Поред тога, ученпцп добпвају н корисна знања, која he употребитп нарочито у пољској привредп, п још се у њих развијају осећања леиоте , кад посматрају лепе биљке, животиње, минерале, Фпзичке појаве. Најпосле овде пма прплике п за неговање симиатије , јер деца воле неке животпње, иеке билже, и још друге неке прпродне предмете и појаве. б) Наставни се матерпјал расиоређује овако: У нижим разредима познавање најпознатпјих животиња, бпљака и минерала, којп се налазе у месту и у најближој околини, п то у везп са српским језиком и са земљописом; у средњим разредпма познавање најважнијпх животпња, бпљака и мпнерала, којих има у сриској земљи, п уз то