Topola

61

посматрање и објашњавање најобичнијих физичких и хемпјских појава; у вишим разредима (у грађанској школп) познавање представница родова животиња и Фамплија биљака и представника група минерала са целе земље, заједно с познавањем човечјега тела и хигијенских погодаба живота људскога, и после основе експерименталне Фпзпке и хемији. При избору материјала треба пазити, да се почне од најлакших предмета и појава; да се боље проуче они предмети, који су корисни или пак штетни за људе; затим они, који су интереоантни, и они о којима владају предрасуде у народу; па онда нарочито онп предмети, који се находе у нашој отаџбини, и они који могу послужити као представници појмова о врсти, роду, Фамилији, реду, класи; после оне појаве, које се најчешће опажају и које се могу показати ученицима, и то нарочито оне које су елементарне, важне и характеристичне; и најпосле оне законе . који се иримењују у домаћем животу, у пољској привреди, у занатима. в) При познавању природе у основној школи употребљавају се апалитички, генвтички и хеуристички метод и диалошки облик предавања. Предмети се изучавају најпре појединце, сваки за себе, а после упоредо с другима. Њих налазе и доносе у школу, описују и пореде сами ученици, а учитељ само руководи тај рад. Описивање животиња и биљака бива оним редом, како се развијају. То бпва у облику разговора између учи-