Topola

68

цртање простих иредмета, при чем се одвајају оне црте, из којих су састављена. слова. Предавање о једном слову може nhii овим редом: 1) Разликовање гласа, који he се писати, кад се из позиатих и занимљивих реченица пздвоје оне речи, у којима се дотични глас налазп у почетку, на крају и у средини речи, па се те речи растављају на слогове, а слогови на гласове, при чем се одваја дотични глас, изговара се сам за себе, п најпосле се каже, да he се тај глас сад писати. При том треба да п ученицп иађу неколико згодних примера и да из њих одвоје дотични глас. 2) Поимање слова: учптељ иише поједине црте, из којих је састављено слово, а ученици пх именују; после их састави заједно и каже име слова. Затим учепици разгледају слово, именују редом његове саставне црте, траже слово на гитици и у словарици, казују и гичитавају она позната им слова, која учитељ прутом додирне иа штици или на табли, састављају и сами појодпне речи с новим словом на тај начин, и у словарици. После тога траже то слово у буквару, разгледају слику пзнад слова, која uodceft а на оиу реч, у којој у почетку или на крају има тај глас, а можда још подсећа и на облик слова. 0 тој слици иоведе се кратак разговор, па онда учеиици читају оне речи и реченице, које се палазе испод слике и слова, и то изговарају с почетка слово по слово и слог по слог у једној речи све брже и брже, док не схвате целу реч; а тако исто чи-