Topola

70

писаљком, па после меким пером. Таблица се употребљава и доцније sa ппсмено рачунање. Док се ученици не навикну на иравилно држање при писању, ваља их сваки пут пре почетка писања ироиитати о том, како треба држати главу и труп, десну и леву руку, како таблицу и писаљку или хартпју п перо, како he при ппсању пазитп на чистоту пт. д. Аза време писања треба их непрестано оиомињати на то, и у том треба оштро и доследно поступати, да се не би укорениле ногрешне навике, које се после тешко пскорењавају. Овакве погрешке утпчу штетно и на здравље ученика. Најпре се уче мала слов а, јер су у опште лакша за писање, п то сваки дан или свака два дана по једно слово. Ту могу бптп с почетка само рукописна слова, а доцније упоредо с њима п штампана слова. А може се у буквару пћи и овим редом: најпре мала рукоиисна слова, па онда велика рукописиа слова, затим курсивпа слова мала и велика, поредећи их с рукописнпма, и најпосле штамиана слова мала и велика у исто време, на основи поређења с рукописним и курсивним словима. При том има свуда речи и реченица за читање, и најпосле краћих чланака lca сликама). Леио иисање приправља се у нпжнм п средњим разредима, ка.д се ученпци иавикавају, да свако слово и сваку црту пишу иравилно и чисто, нарочито кад нешто иреписују, и кад израђују писмене задатке. А у вишим разредима могу се