Topola

71

вежбатп у самом лепом писању. При то'м се поступа овако; учптељ напише лепо на табли н. пр. неколпко пословпца, које ученици прочитају и разјасне, па онда пм он ббрати пажњу: на правилност облика свакога слова, на величину, дебљину п нагио илп положај слова, на растојање између основнпх црта, појединпх речи п реченица, на pactioped целога писма на хартији, на финоћу п чистоту израде, на ппсаћи материјал и на правилну уиотребу истога. После тога, ученнци то ирвписују, један- пут или више пута, по угледу с табле. Тако се поступа и при употреби ■ готових ир)вгледница. Брзо је иисање важно п за бележење предавања у школп н за практичан живот; с тога се ученпцп и у том вежбају на средњем u вишем ступњу. Најподесније је за то писање по диктовању. Прп том учите.п чита полагано поједине реченице а ученици их бележе што брже могу, али сасвим читко и без скраћивања. После то читају гласно и исправљају погрешке. Ако су то мудре изреке, пословице или научна иравила, онда се морају објаснити, било то пре диктовања, или при читању. Вежбања у брзом ппсању може бити п при иреиисивању члаћака из књиге.

20 8) Цртање. а) Вежбање је у цртању важно за интелектуално, естетинко и техничко васпитање. Кад учеиици цртају разне предмете, онда их тачније разгледџју и боље упознају; а доцније их цртежи