Topola

иодсећају на познате ствари, р;ао и готове слике. После, правилно цртање леиих предмета буди естетичка осећања. Најпосле, вештпна се цртања употребљава у свнма техничким радовнма, где се унапред прави нацрт, план или конструкција некога рада, који се без тога не би могао сасвпм тачно п поуздано извршити. б) Расиоред је при учењу цртања обично овакав; у нижим разредима иросто цртање контуре или обима школских п других ствари, најпре на таблицама, па после на хартијн с помоћнпм тачкама; у средњим разредима цртање лакших ствари на хартијп без тачака, и то слободно.м руком, као и у нижим разредпма; а у вншпм разредњма нарочито геометријско цртање , у везн с познавањем геометријскпх облика. вј Прп предавањима се овде употребњавају исти методи и исти облицп предавања, као код учења писања. Све што се црта, најпре се иосматра ii апализујв, па онда се иоказује, како се радп, п најпосле се пристуиа цртању и нрецртавању. г) Главна су средства при учењу цртања: иоказивање и објашњавање оипх ствари, које се цртају, н уиутство за тачно посматрање и за правнлпо цртање. Парочито се цртају: просте ствари у школи и кући, делови биљака, место и околина, геометријске Фпгуре, алати, справе пт. д. Треба учеиике зарана упутитн, како he правилно руковати оруђем за геометријско цртање. д) Поједипа иредавања теку обично овако: ученици разгледају онај предмет који he цртати,

72