Topola

73

у целинп п у појединостима, п упознају га боље у разговбру с учитељем о њему п о том како треба да се црта. После, онп покушавају да га нацртају на таблп, казујући значење поједпнпх црта. Затим учитељ нацрта тај предмет правплно на таблп п утврдп тачно ред цртања п начпн држања прп цртању. После тога ученпцп ирецртавају на хартпјп цртеж с табле; а у старпјпм разредпма могу покушатп да цртају одмах саме- стварп, дакле да цртају по прпродп. За то време учптељ пде од једнога ученпка до другога, те пх надзирава п упућује п поправља њихов рад. Ученпцпма, којп брзо цртају, треба задати да цртају још нешто, поред онога што цртају заједно с осталим ученпцпма; а онп itojn споро цртају, могу довршпти рад после тога часа предавања. Да бп се рад свих ученпка пзједначпо, може се у млађим разредима цртатп по такту, тако да учптељ казује редом поједине црте, које сви ученицп у пстп мах повлаче. Прп цртању ваља оштро пазитп на чистоту и тачност рада п на иравилпо држање прн раду. Главу II горњп труп треба прп том држати усправљепо; груди се не смеју наслањатп на скамију; лактовп се приближе телу; руке се наслоне на скамнју до близу лактова, којп се пе смеју подићи на скампју; левом се руком прптисне хартпја, а десном се држи писаљка, нагнута у правцу према десноме рамену. Ппсаљка се држи с прва три нрста тако, да је палац додирује с леве страие, велики прст с десне стране, а кажипут озго; ана остала