Topola

74

два прста наслања се шака при цртању. Сви су прсти при том мало савијени унутра тако, да се писаљка држи лако и природно, без јачега притпскивања, те се при раду не oceha напрезање Mimmha у прстима. Хартију треба држати право пред собом, а не косо. Над се цртежп доврше, онда се предају учитељу радп прегледања п оцењивања. Они се после чувају у школском орману до краја школске године, а тада се враћају ученицима. Неки се од њпх могу стално задржати у школп, да би се по том могло цеиитп напредовање ове наставе кроз дуже време. Ово важи и за прописе п за неке ручне радове.

21. 9) Ручни рад и привреда. а) Вежбање у ручном раду и поуке из привреде у основној школи могу послужити готово свима васпитним ннтереспма. При том раде нарочито чула вида и пипања п мишићно чуло, практичии разум' и комбинативна машта. После, овом се наставом може утицати иа развијање естетичког а -укуса, на снао/сење тела п на унапређење здравља у ученика, и најпосле, користан рад и штедња могу знатно допрпнети п морално.ие васпитању њиховом. б) Ова се настава може овако расиоредити: у нижи.и разредима иосматрање и упознавање разних домаћих, пољопривредних, занатских п техничких ра.дова; у средњи.и разредима иокушаји најлакших радова у школској башти и школској