Učitelj
10
У таквим приликама не може се ба- | цати кривица на учитеља, но треба, да, им се само обрати пажња, да ако се деси такав пример, да га добро испитају и према томе поступи како треба.
На послетку пример учитељев и његово понашање у школи и ван ове привлачи децу у школу и има велика утицаја на саму наставу. Ја сам видео пример, да је ђак пређе бежао од школе, а кад је дошао млад учитељ, па се лепо понашао према деци и њиховим
поћи у школу. И чак после св. Саве дошао је у школу тај исти ђак и био је први. Па зар учитељ нема привлачне силе % Има. То је сем горњег и његов начин предавања, говор, одело, његова, љубав према школи и деци, његов карактер и т. д. Но да не „придикујем“ млого, сваки учатељ треба да је мајстор свог зрната, иначе нека га, џ нема. Нек није као „Гаша“. Оволико мислим да је доста па да се поправимо, ако смо зашли стран-
родитељима, а ови му (утеклом детету) путицом. то причали, одмах је зажелео навово | Н. Ст. О ЈЕЖУ. Предавање у ТЕ разреду основне школе. Г свиње). Колики је врат у јежар (Мали, кратак). Какав изгледа труп у јежаг (ДуОписивање!у). Треба донети јежа живог, а ако га нема, онда показати слику јежа. Како се зове ова животиња што је насликана овде2 (Јеж). Шта је ово у јежа2 (Глава) Шта је ово иза главер (Врат). А шта је ово све иза. врата (Труп). Колика је глава у јежа2 (Мала). Како изгледа овај врх главе где су устар (Шиљат и гладак). Шта има јеж на глави (Уста). Шта има у устима» (Зубе и језик). Што ће јежу уста (Да једе). Шта још има јеж на глави 2 (Очи). Што ће јежу очиг (Да види) Упамтите: јеж види добро. Шта још има јеж на глави (Уши). Што ће јежу уши» (Да чује). Упамтите: јеж има прилично велике уши, чује добро као год што добро види а мирише још боље него што чује ч види. Да, ли глава јежа личи на главу друге које животињер (Личи на главу
1) При описивању животиња увек треба прво исказати главне делове тела, па се после вратити
на поједине делове опширније,
гуљасто-округао) Чиме је покривен јеж > (Оштрим бодљама, које су велике скоро као први зглоб кажипрста). Како се зове горњи део трупа» (Леђа) А доњир (Трбух). Је ли јеж покривен свуд — по целом телу — оштрим бодљама2 (Није) Него где је покривен бодљама 2 (По леђима). А по трубуху2 (Чекињама као што су у свиње). Упамтите: јеж је покривен по леђима оштрим бодљама, које су по средини жућкасте, а на врху црнкасте; на глави и трбуху покривен је чекињама као свиња. Шта има јеж на трупу2 (Ноге и реп). Колико има јеж ногу (4) Колике су му ноге» (Мале, кратке). Шта, има јеж на ногама> (Прсте). Колико има јеж претијуг (5) Какви су прети у јежа 2 (Савијени, кукасти). Упамтите: Јеж има мале ноге са пет кукастих (савијених) прстију, па 3607 тога што има мале ноге полако иде. Колики је реп у јежар (Мали). Јеж је велики 25—980 с. м. (Ову дужину треба деци очевидно преставити). Глас му је танак, пиштећи.