Učitelj
да их добро одевају, топле спаваће
хаљине и добру — свежу и здраву храну. Јер све ово што напоменусмо утиче у неколико и на напредак наставе. Пошто је ово од стране учитеља и родитеље и школ. општине све припремљено или бар уређено, онда тек деца долазе у школу. Тада се тек виђају први пут са учитељем, о коме су свашта пре виђења слушали. А више бу чуди о њему зла него добра, јер су им учитеља престављали као човека који само бије, апси, тера да клече итд. Ово наопако престављање учитеља чини много, те деца неће радо у школу. А кад дођу, па у учитељу не виде друкчијег човека него онаквог какав им је пре описан, онда траже разне начине да се отуђе од школе, С тога би требало сваки учитељ да се са децом у почетку тако понаша, као да им је родитељ. Онда ће га, заиста деца заволети много, а где има љубави, тамо може све успевати. Хоће ли учитеља деца заволети зависи много поред понашања и од саме личности учитељеве. Ми знамо једног учитеља,
ђ
који је се правио страшан, само да би што мање рђаве деце имао, а показивао је се благ и добар на спрам бистре и боље деце. Личност учитељева и њиово понашање много утичу на децу “ нарочито првих дана. С тога учитељ ваља да је благ, милостив, вазда, весео, расположен (особито што се тиче ствари „нешколских“ од којих не треба, расположења да. уноси у школу никако.) Поред овога мора тачно да мери сав свој рад, и да пази да једнака дела, увек изазивају једнака и расположења, т. ј. да је строго доследан. Не буде ли овога, онда деца почињу да не воле учитеља и да причају „како г. ради по атару,“ и како то није лепо, и још наставе ваздан којекакве ситнице. Овакав рад учитељев може најштетније да, утиче на дечије долажење у школу.
Учитељ треба непрестано да има на памети, да ће углед ђака на њега бити најмоћнија чињеница за васпитање. (С тога он мора свагда онакав да буде каква жели да буду деца његова. «Какав је учитељ, таква му је и школа“ ревди су још стари педагози, и заиста, је тако.
(свРШИЋЕ СЕ)
ПОМОГНИМО ЗАОСТА ЛИМ. ДРУГОВИМА.
Има један дан у години у који пријатељ пријатељу и друг другу каже: „Прекинимо тај разговор, и спавајмо, па ћемо га проДужити идуће године“. Кад осване идући дан онда се каже: „Е хајде сада да. наставимо лањски разговор“.
Први је дан 81. Декембар, а други је први Јануар. Скоро ће бити оба, дана. И Аругог. т. ј. првог дана месеца, Јануара, идуће године многи ће од лањских (око триста њих) учитеља повикати: „Ево већ
| прође година и осам месеци како сам ДоО| био повишицу (уведен у нов закон), а други ће (око двеста њих) рећи: „Ја наврших Тодину и пет месеци од како сам уведен у нов закон“. — А шта ли ће рећи трећи — на броју њих тристар —
Ништа! Ништа им и остаје; јер они по некакој правди требају чекати још четири или пет година па да осете благодети новог закона. Без сумње, да ће се и тада тумачити закон — свакојако, само не у корист | Јадних и сиротних учитеља.