Učitelj

ове земље где је наш охруг, па су биле под Турцима дуго, дуго, све до овог последњег рата.

Пропитивање.

Има једна песма, у Којој се пева како

су Милош, Милан и Иван ишли да убију“

турскога цара Мурата. Ако оћете, ја ћу да вам је покажем, па да је научите да певате. Оћете лиг — Ево те песме: Сунце зађе, а месец изађе ој, месече. Милош буди Косанчић Ивана ој, Ииване. Иван буди Топлицу Милана, ој, Милане. Милош јаше свог коља ждралина, ој, ждралине, Иван јаше свог коњ дорина ој дорине.

Милан јаше свог коња зеленка,

ој, зеленко. Састалше се ева три побратима,

ој јунаци. Отидоше у турска табора.

ој јунаци. Да распоре турског цар Мурата

ој Мурате. Да му стану ногом под гроце

ој јунаци. Милош уби турског цар Мурата

ој Милошу.

| _ Песму ваља прво прочитати без оног „ој | јунаци, ој Милошу и т. д.“ После је написати на табли (или пре часа написати па сад само преокренути таблу) и објаснити нека места и неке речи из ње, па онда певати.

· Записници састанака ||. учитељске скупштине

држане у Београду, 1888. год.

8. Састанак 29 Јула 1882 год. (СВРШЕТАК.) Шредседник предлаже да свршимо. Известилац одбора прочита опет предлог одборски. Окупштина усваја исти.

Известилац даље чита :

Питање Стевана Гојкошића, који пита главни одбор: да ли је председник збора јасеничког (окр. смедер.) послао сав новац од улога за · месеца, и од беседе, која, је држана 1. Јануара пр. год.

Упућено је глав. одбору да он одговори.

Предлог Сџбина Ђорића о томе, да се скупштина изјасни, да ли је потребно вођење дневника у осн. школи, и ако јесте, на који би се начин најудесвије водио,

Лањески је извештајни одбор мњења, да се овај предлог узме у претрес, али извештајни одбор П. учитељске скупштине мисли, да Формално вођење дневника законом одређено — везује и утискује све

| учитеље у известан калуп, кочи напредак "наставе, дисциплине и свега што је добро у школи. А такав рад још нагони људе, да своје претпостављене обмањују, а од своје страпе препоручује учитељима, да се угледају на оне своје другоге, који воде прибелешке на свој начин.

М. Велицки мисли, да није довољно само овако рећи како одбор предлаже, него треба коју више проговорити о томе, од какве је користи, штете и посљедице вођење дневника, и какав би истп требао да буде.

Лекић, признаје де је овакво вођење дневника штетно, јер наводи учитеља да лаже. " Наводи пример, да има довољно учитеља, | који чим чују да ће ревизор доћи, они на - 28—8 дана израде исти. Мисли, да треба | оставити на вољу учитељу.

| | | ·__Р. Василић. Истина, да закоп тражи во| ђење дневника, али их ревизори сви не тра-

же, а види се да је и Министар вољан да то поправи. Мислим да би требало умолити г. министра, да то урзди.