Učitelj

одбори дотичних села изаберу по једног грађанина из сваког села за школског одборника. :

' Има примера где су чак и полицијске, као надзорне власти, порицале учитељу право одборништва примећујући, како је учитељ само пословођа одборски и више ништа.

Овоме би члану требало додати ово: да у случају председникове препреке, замењеник му је његов старији члана у случају и овога препреке, млађи члан истог суда. Па и казну овим члановима (кметовима) потребно је изрећи, ако се

не би хтели примити заступништва. Сем _ тога овде находимо за потребно приметити, да би требало овај члан некако јасније стилизирати, те би се избегле оне грдне погрешке које се праве при склапању школ. одбора. Има примера где је писар општински преседник одбора а место два грађанина од општине

бива их по шест. Тако незаконито сас-.

тављен одбор, разуме се, нема ни ваконске силе и важности са чега је од осталих назват „духовни суд“. Какво игнорисање и багателисање саме тако дивне установе '!!

Члан 18.

Овај члан школског закона гласи:

„Све одлуке школског одбора извршује његов председник сам или преко дотичних кметова. Ко се не би покорио налогу кметова, тога ће кметови казнити за сваки случај непослушности новчаном казном од 2-–10 динара у корист школске касе. За неизвршење одлука школског одбора, кметовеће казнити председник с 5 до 15 динара, а председника ако је он крив надлежна државна власт с 20 до 100 динара, — све у корист школске касе.“ Он је

од неоцењене вредности само ради плашења за извршење одлука одборских. А како су кметови а готово и остали свет слабо плашљиви од казни а много мање од извршења истих, — то по негде овај члан ни са те стране не доноси користи, јер:

а) Њиме није одређено време за извршење одлука тколског одбора, које т. ј. извршење требало би некако у групе поделити, па бар за извршење одлука у погледу ђачких изостанака донесених одредити време извршиоцу. Јер дешава се да председник школ. одбора не изврши казну одмах чим се казне родитељи за недоласке њихове деце, па уздајући се у неку стару љубав кметовску или у буди што, не доводи дете док се не попење велика сума(52 динара) па после да прода једног вола док исплати.

6) Нити је та надзорна власт ограничена у времену изрицања а некмо ли и извршивања новчане казне над неуредним предсеником одбора. А још мање да је та надзорна државна власт на доставу учитеља и одбора или ако бог да већ једном и стручног надзорника, приморана казну одмах изрећи па и извршити, док није председник уклонио се са тог места.

Овде ћемо додати мишљење наше, да кметови могу имати право да казне 60гатије за, непослушност новчаном казном а сиротније родитеље и затвором, који без узрока не покоравају се налозима кметова пра довођењу ђака у школу.

Најзгодније ће бити да овде додамо своје мишљење, да би требало одредити вазну и за оне одборнике па и председнике, који, као што је то већ практика показала, често пута узму власт и право извињавања ђачких изостанака,