Učitelj
Господин потпредседник учинио ми је комплименат те је реферисао, да нема никаквих „погрдних речи“ и да се „може“ читати у Савету слободно. И 68 прочитана у Савету. И о њој се дуго води дебата и на послетку дође питање: да ли да се штампа! — Да се не штампа, реше, јер Просветни Савет не заповеда „Шросв. Гласнику.“ Е, онда:. да ли да уђе у записник! Ако уђе, примљена је и може се штампати. Да не уђе. Е онда ваља измислити разлог зашто % И раздреши се гордијев чвор: један члан Савета измисли тодиз 00ретаг : пошто Просветни Савет нема ништа с шриватним лицима, но само решава о стварима које му г. министар просвете пошље, то је ова изјава -неупутно и упућена на Просветни Савет.
Врло добро. Онда се одбија као неуџпутно упућена. Ја сам онда ту изјаву | упутио преко г. Министра и она јен данас у министарству просвете....
Моја, г.г. референти ће сада рећи :
— Па овај нас грди. Он нас брука. Он нас понижава пред светом. Он нас пристрасне и
износи као непоштене,
референте. А ми смо угледни људи. Ми смо људи од већега положаја, у државној служби. Ми смо наставници. То је за нас понижавање и омаловажавање, и тако даље.
И све то, господо референти, и јесте.
Само кад сте онако савесно реферисади о повереном вам послу заборавили сте четворо : |
прво, да и ваш противник није зулукафер и амалин;
друго, да је свакоме мила своја част и своје лепо име;,
"треће, да поштенога и правимнога ништа горе не може дирнути и увре-
дити но непоштење пи неправда ....
четврто, да народ лепо каже „рука руву мије; али ко се мотке дати —“ она има и други кра)....
На послетку завршујем:
Да би ова земља сто пута била сретнија , да у њој не суде којекакви дошљаци и „јавичници.“
На духове 1886 год. Београд.
ЈОВАН ЈМИОДРАГОВИЋ . професор.
МППИСИВАЊЕ ДЕЦБУ ШКОЛУ
(СВРШЕТАК).
—- Председник: ја и опет понављам оно
исто, што сам мало пре рекао, и велим, |
ла не могу никако моје дете у школу дати, него запиши учитељу Миловановог дечака. Он може дати своје дете у школу, јер осим њега има још дечице, која га у раду код куће помажу.
— Милован: Кад председник не да своје дете у школу и кад му се то одобрава, онда,
| |
не дам ни ја моје дете, јер као год што је њему потребно његово дете тако је и мени потребно своје.
— Учитељ: Ето ти сад! Рекох ли ја мало пре, даће се тако председнику рећи, и да ће му многи пребацити што не да своје дете у школу. Но ти си, Миловане, паметан и разборит човек, па нетреба да се обзиреш на председника. Он ако не