Učitelj

815

кад се већ почело говорати, опда дам ја кажем што год. Што велите да учитељ тражи онога ко закон не извршава, ја ћу вам навести примера како то у практици бива: учитељ тужи због неизвршења закона, капетану, па ако се овде не изврши окр. начелнику и најзад министру, и то кога тужирг — тужи онога ко ће му, кад ревизор дође, давати оцену владања. (Смеј). Дакле оцењује га онај од кога је учитељ патио. Ја бих предложио да овај предлог "иде у извештијни одбор.

Председник. Је ли вољна скупштина, да се предлог упути извештајном одбору (Вољна, је).

Секретар Бучовић чита; Предлог Панте Манојловића, о реорганизацији ! разреда.

Председник. Да упутимо и овај предлог извешт. одбору. (Прима се).

Секретар Вучовић чита: Предлог Панте Манојловића о школској каси.

Председник. Прпстаје ли скупштина да, и овај предлог упутимо у одбор. (Шристаје).

Секретар Вучовић чита: Предлог Јове Јовановића о члану 45. закона о основним школама.

Председник. Да упутимо и овај предлог извештајном одбору. (Прима се). Сад би

било на дневном реду. претрес предлога о |

реорганнзкцији основ. школа; а пре дебате о овоме питању дајем '/ часа одмора.

(Настаје одмор) (После одмора)

Председник. Молим вас господо известилац извештајног одбора прочитаће извештај о предлогу о реорганизацији основних школа.

Известилац Миханло Протић чита,

Одборско извешће 0 РЕОРГАНИЗАЦИЈИ ОСНОВН. ШКОЛА.

Између осталог дневног реда, који је гл. одбор, за ову трећу екупшт. спремио, налави се и питање о реорганизацији осн. школа. Предлог пак гл. одбора, који је екупшт. упутила извештајном одбору, да тражи од скупшт. да констатује.

„Да ли је потребна реорганизација осн. школа 7»

Дакле, истакнуто питање од поднетог предлога разликује се у својој суштини. (С тога је се извештајни одбор обратио с питањем на гл. одбор: „Зашто је ово питање свео само на овог Ион је одговорно:

„О тога, што главни одбор од 10 чланова. није смео да прими на себе толику одговорност да поставља основице за реорганизацију, него моли ПГ учит. скушит., која је многобројнија „да ово питање свестраније претресе..... и изнађе основице на којима би могла да почива реорганизад. осн, школа.“

Иввештајни одбор, придодајући велику важност овоме предлогу, усвојио је разлоге гл. одбора, и препоручује га најозбиљнијој пажњи скупштине.

Извештајни одбор сматра за дужност да скупштину сврати па следеће ствари:

1. Налазили она, да је нужџа реорганизап. и ако налази, то у чему налази, да је основица данашње осн. шк. погрешна и рђава 2

Нарочито пак свраћамо пажњу скупшт. на то: У чему је погрешна основица ниже, а у чему више осн. школе 2

ПЦ. Стојили реорганизац. осн. школа у каквој свези са реорганизац. осталих грана држ. уређења Ако стоји, то у кодико стоји у узрочној свези са реорганизацијом 01штине, среза, округа, ит. Д.

Ш. У коликој мери мора да буде песигруна самосталност оси. школе од централне просветне власти 2

ТУ. На којим поглавитим основицама мора да почива осн. школа, а нарочито у поглелу Финанциском, економском, радпом и производном и т. д.

Председник извештајног одбора Д. Т. Марковић

Известилац М. М. Протић.

Чланови;

Јов. Д. Јовановић, С. Шаргић, Иван Батавељић.