Učitelj

38

на запета |... с Такође им препоручујем, да не употребљавају мирисе нити какве помаде, јер им оне нису од користи, а могу им бити шкодљиве тим пре што у њима врло често има отрова. Трудне жене врло често болују од очију, с тога не треба да се пудрују или мажу ипо АКО Уа а

Ништа није гадније и одвратније но посматрати нафракану женску, као што се то обично вели. Оне често мењају боју лица као хамелеон. Сажаљења су достојне оне "госпође и госпођице, које своје лице, природном лепотом обдарено, онакараде и искваре, а чешће и осакате лажном лепотом. Мени се чини, да је сам овај

Вести о учитељском удружењу

—ризањ

поступак, поред тога што је гадан, одвратан и шкодљив, још и — неморалан. Угледајте се на природну сељачку лепоту без икаквог вештачења: утезања, пудровања, мазања итд. Каква грдна разлика између природне истинске лепоте и вештачке лажне лепотер! „Свава помада ђубри главу још више, а ни у колико не помаже,“ Даље писац обраћа пажњу на гимнасти-· сање деце и вежбање мишића, па вели: »„..-. У колико дете више вежба који мишић, у тодико ће се он пре и боље развити. Лако се може уверити у истинитост овога, кад упоредимо руку какве сељанке и какве госпођице.....“ /

(СВРШИЋЕ СЕ). “

се ер у = А

4. Збор аранђељовачки. Образован 25. Септембра ове године. Уписано 12 чланова. На првом састанку решено је: Да сваки члан збора поради одмах на томе да се општине за своје школе претплате на лист „Учитеља.“

5-ог Октобра држат је други састанак. Тада су предавали у Пи ТУ разреду о метарским мерама М. Велицки, у. У раз.,

а у ТУ р. о народима на балканском полуострву, Велимир Миладиновић, учит. аранђеловачки. 5. Збор у Алексинцу. Образован је 12. ов. мес. Уписало се тога дана. 18 чланова. Други састанак држан 19 ов. мес. Тада је г. Михаило Протић, учит., држао по ре-

шењу предавање у [ раз. ж. ше.: Давање појма о гласу.

| Б.Е ЛЕНЕ

Важност школа и учитеља. Школи је огроман задатак, па за то јој многи господаре, али јој многи од тих господара не плаћају. Сви се отимају о школе. Сви ти отимачи имају разне цељи и с тога траже од школа да испуњавају њихове разне намере. Школе су у данашњем свету само средство; оне од ученика стварају људе витке, гипке, говорљиве. А поштење искреност , срце, душа, карактер Р 0, то је само сан, или боље, то су само речи, којима се питомци горњих школа бране, а да нема тих речи, не би било ни таког

метода школовања, светлих изузетака. И ако је овако, ипак су школе замениле људеку снагу паром и локомотивом. Кућа то није дала. Родитељи не могу тако да раде. Они само дају децу у школу, а школа > Школа рађа човека, по каткад генија, који је од врло велике користи по друштво. да ово су учитељима награде гилотина и. до века робија. Саопштио Н. Р. П.

као што и сада има

Догађаји у школи, Бележи М. М. Стевановћ. 1. Поремећен план. (15. Априла 1885. г.)