Učitelj
96
звано „шшијунство“ — чега данас, на несрећу, има врло много !
Да се у деце развије љубав и поштовање према ближњима, , треба још добро имати на уму, да деца треба пре свега да упознају само добре људе, или бар највише добре стране човекове. да то треба децу чувати како хрђавог друштва, тако исто мора се пазити, да се пред њима не говори никад 0 покварености људској, јер се онда усели у њежну душу дечију : сумњичење, мржња на људе и страх од света. Кад деца одрасту и у доброме се довољно учврсте, — онда ће их и сам живот упознати са рђавим странама човековим.
Противно је овој љубави и поштовању злоба, која се највише онда раз-
вија, кад дете себе непрестано поређује са другима. Од оваквог поређивања треба децу чувати а уједно их навикавати, да себе поређују и мере са оним, што је добро. Осим овога узрока из кога се развија злоба, може се, тако исто злоба развијати, кад се које дете врло често понижава пред другима. Као свуда , тако и овде треба дете чувати од тих странпутица, а то је природније и племенитије, него после те странпутице исправљати, -—
Вел. Крена,
Јован М. Поповић,
учитељ.
ЧАРОВНИ ДАМ
или и мађијсва очигледност
(СВРШЕТАК).
На послетку долазило ми је ито на памет да ће можда у школи имати довољно „апарата“ и разних учила како.за Јестаственицу тако и за остале предмете, па су ти чаробни „апарати“ дали повода писцу извештаја да сматра да се све очигледно предаје. Али и то није; јер одмах после тога вели се у извештају овако:
„Учила има приличан број само за Физику и хемију, док за Јестаственицу има веома мало.“
Опет да поновимо: Предаје се Ботаника, и то описна; излази се у поље једног дана, наставних срестава „беома мало,“ па опет се све предаје „очигледно.“ Па да човек не верује у вештице #
„Има, кнеже, некијех рогуша, Под облак ће устрелити орла.
Али не заборавимо и оно местанце у извештају, које се налази у већ наведеној алинеји, а које гласи:
„Задатак је овога изласка (у поље) био тај, да се ученицима под надзором наставника да прилика, де у природи виде и примене оно, што ву у школи учили и алушали.“
„Какву жену, ругаш ли се збиља 2!“ Зар најпре уче и слушају у школи, па онда, иду у природу, да гледају она чудеса, 0 којима им се међу четири зида приповеда, или која они најпре по књизи, слици или каквом „апарату“ науче»!!! И тај један библијски дан довољан је да се сва она она чуда виде «виде и примене“, која су у школи из књите набубана 2!!! И та се брука јавља министарству просвете !!!
УН